Re: linka ihop /dev/rfcomm serial med dev/ttyUSB1?

Hej Jorgen,

On 2008-02-18, Jorgen wrote:

> Hej Christer
>
> Jag kan inte låta bidra med lite "ballast"...  ;-)
> Du låter som en gammal skolfröken med PMS.

Bra att Du redan från början ser till att anslå en saklig ton...

> Vad jag kan se, så bidrar du med absolut ingenting till den ursprungliga
> frågan.

Det var inte heller min avsikt! Läs texten igen.

> Har du inget bättre att göra?

Jo, jag har mycket bättre saker att syssla med än att slösa tid på att sitta och
rulla förbi dussintals rader med citerad text när jag letar efter ny text
(tillagd av avsändaren av det mail jag just läser) som faktiskt för sakfrågan i
den aktuella tråden framåt.

> [...]
>
> Jag uppskattar den här listan, jag är ingen expert, men jag läser det
> mesta. Och många gånger kan man lära sej mycket av andras frågor...

Jag sade inte ett ord om den saken i mitt mail, och bestrider inte listans
nytta, varför tror Du att jag prenumererar på den?
Kort sagt: varför tar Du upp det i Ditt svar?? Det har inte det minsta att göra
med det som jag klagade på.

> Ursäkta att jag bidrar med ytterliggare "ballast".
> Vad är det för "ballast" du menar igentligen?

Låt mig fråga Dig, mest retoriskt:

Tyckte Du att det var en värdefull användning av Din tid att behöva rulla förbi
de citerade raderna i mitt första mail innan Du kom fram till den egentliga
texten (de sista raderna) ?

Vet Du vad "citera" betyder?
Vet Du vilken text i ett mail som är citerad och vilken som avsändaren av mailet
har lagt till?
Om Du inte vet det, så förstår jag att Du blev förvirrad av mitt första mail.

Jag menar alltså de 20-30 rader med text som t.ex. citerades automatiskt när Du
tryckte på Reply.
Den kopierade texten kommer från flera tidigare mail i tråden.
Vad är det för vits med att upprepa denna text gång på gång, när alla som följer
tråden ändå redan har läst dem, resp. kan läsa den i tidigare mail genom att
följa tråden från början.
Vet Du vad en tråd (thread) betyder i det här sammanhanget?

Läs gärna också en text om netiquette (googla!).

Så, nu har jag lagt ner en massa tid på att försöka få vissa av er att i
framtiden låta bli att slösa bort min och många andras tid bara för att ni är
för lata för att redigera mailen ni skickar till listan.

MvH,

Christer Oldhoff