Re: Bounce

On Thu, 17 Oct 2002, Fredrik Jonson wrote:
> Fast en MTA som inte är buggig borde säga ifrån om att mailen är för
> stora istället för att ta emot mailet och dö tyst. Har du provat att
> kontakta admin på mottagarservern och höra om de vet något?

Jag har upptäckt att blitzmailer* har det problemet ibland att den tar
emot mailet och säger att den inte tagit emot det. En kund som vi var
sekundär mailserver för hade det problemet. Har ingen aning om det var
deras konfiguration eller om det var exchange som var buggig.

*blitzmailer = smeknamn på exchange som en annan gång när den fick ett
450 (tillfälligt fel) väntar en hel cpucykel innan den försöker leverera
mailet igen. Vilket resulterade i typ 40000 försök i timmen gentemot
våra servrar, för ett mail.

/Lars