Re: Bounce

On Thu, 17 Oct 2002, quesy wrote:

> Jag kom på att det är nog inte bounce som är problemet. Problemet som
> jag tror är att stora mail fastnar i queue på antingen min server
> eller mottagarens.

Det låter ju som om mottagarserver inte fixar det där stora mail.
Återigen, lösningen är nog att övertyga dina användare att inte skicka
mail som är över ett par meg (tom det är mycket ju). Förklara hur man
lägger upp stora filer på webben och be dem skicka en länk till
mottagarna istället.

Fast en MTA som inte är buggig borde säga ifrån om att mailen är för
stora istället för att ta emot mailet och dö tyst. Har du provat att
kontakta admin på mottagarservern och höra om de vet något?

--
Fredrik Jonson
pt97fjo@student.bth.se