Re: ftp.sunet.se

Johan Thelmén wrote:

> Hej
>
> Fler upmärksammar att det går lite trögt och det tar länge 10-20 sek tid att
> starta överföringar via http://ftp.sunet.se.
>
> Du kanske kunde upplysa mig eller oss lite vad som händer?
> http://lists.debian.org/debian-user-swedish/2002/debian-user-swedish-200210/threads.html
>
> --
> Mvh Johan Thelmén

Jag ser mig själv ha svarat en hel massa om jag laddar sidan du hänvisar
till:-)

Hur som helst, att det tar lång tid innan http-uppkopplingar svarar
beror på att servern inte kan hantera fler samtidiga requests.
  Till skillnad från ftp meddelar den inte detta utan köar anrop i
väntan på att någon session skall kopplas ner.

Vänliga hälsningar,
	Emil