Re: Dålig fart på ftp.sunet.se

Thomas@starka.st wrote:

> Då jag har vanligt Phfelia adsl abb. Så kan jag väl inte göra så mycke
> åt min reverse .com adress?

Nej, troligen inte, iaf inte annat än att gnälla hos din leverantör.

> Med svenska användare menar du .se eller?

Japp.
  Den "normala" (eller snarare gamla traditionella) tolkningen av  .com
tycks vara "US comercial" och även om det var ett tags sedan det stämde
fullt ut skulle det inte bli bättre om vi bakade in dessa i
sweden-klassen.
  Tyvär finns (svjv) inget sätt att säkert placera en ip-address eller
host/domän-namn geografiskt, vilket vore att föredra i fall som detta.

Hälsningar,
	Emil