wine i problem z siecia

witam
mam taki oto problem
uruchamiam interfejs sieciowy
pozniej na zwyklym uzytkowniku odpalam np.  wine firefox.exe
program nie uruchamia sie , nie pojawiaja sie zadne komunikaty, nic
nie ma w logach, to samo z innymi programami,
natomiast jesli uruchamiam jakis program przez wine przy wyłączonym
interfejsie sieciowym wszystko jest OK ! pozniej moge podniesc
interfejs i np. taki firefox smiga sobie :)

o co tu moze chodzic ??

w pliku konfiguracyjnym wine nic nie ma ciekawego odnośnie
sieci,jest jakas opcja ???DNSname?? cos takiego,ale nic nie zmienia
w tym przypadku.

podobne rzecz sie dzieje gdy,mam właczony interfejs
sieciowy,odlaczam fizycznie kabel i probuje odpalic np. mc w
konsolce, zawiesza sie czy cos ?? nie wiem... ma ktos jakis pomysł??

dzieki z góry