kernel 2.6.x, gnome i dziwne efekty

Mam dziwny problem. Po skompilowaniu jądra 2.6.x (próbowałem kiedyś na
2.6.3, teraz na 2.6.10-rc3) i zainstalowaniu go, Gnome mi "wariuje". Tzn
co pewien czas wciśnięcie klawisza powoduje wygenerowanie kilku znaków,
np. piszę:

ala mmmmmmma kota, a nnnniiiiie psaaaaa     .

Taki byłby efekt mojego pisania.

Druga rzecz, co chwilę próbuje się uruchomić wygaszacz ekranu.

Trzecia - trudno jest myszką otworzyć menu z panelu - co jak kliknę, to
jakby próbowało się rozwinąć i od razu schować - podejrzewam, że jest to
ten sam efekt co z klawiaturą, tzn system odbiera wielokrotne kliknięcie
zamiast pojedynczego.

Czy ktoś mi doradzi, co z tym zrobić, jak naprawić? Co ciekawe na
jądrach 2.4.x działa dobrze, ale zamarzyło mi się kilka rzeczy z 2.6. Na
konsoli tekstowej też jest ok.
Kernel ściągnięty z kernel.org, debian/unstable, 2xPII (jądro
kompilowane jako SMP), klawiatura/mysz PS/2.
misiek
***  Michal R. Hoffmann        |    <mailto:misiek@knm.org.pl>      ***
***             -= member of: KNM, ZUKiH, HCKU =-                   ***