Re: najlepszy x-term

On Tue, Dec 14, 2004 at 10:11:35PM +0100, Wojciech Ziniewicz wrote:
> no cóż. dodatkowo przetestowałem wszystkie. i aterm moim skromnym
> zdaniem wypada najlepiej

A czy ten aterm z Debiana nie sprawiał czasem problemów przy wklejaniu
czegoś z polskimi szlaczkami z innej aplikacji (np. Mozilli) do aterma i
odwrotnie? Chyba, że już to poprawiono. Zdaje się był na to patch, ale
nie po to się przecież używa Debiana, żeby sobie ręcznie patchować i
kompilować terminal.

Podobny problem miałem chyba z wtermem. Swego czasu szukałem dla siebie
emulatora terminala i przetestowałem kilka najpopularniejszych (xterm,
aterm, wterm, konsole, rxvt, gnome-terminal, multi-gnome-terminal,
eterm). W kategorii prostych i małych najlepiej wypadł u mnie xterm, a
wśród tych bardziej rozbudowanych multi-gnome-terminal.

Z najczęściej polecanymi tutaj miałem ciągle jakieś problemy. Aterma
pamiętam używałem długo, jak miałem Woodiego. Po upgradzie do Sarge
miałem wspomniane problemy z przeklejaniem. Coś (już nie pamiętam, co)
nie pasowało mi też w pozostałych. Szczególnie zraził mnie do siebie
Eterm.

Obecnie używam multi-gnome-terminal -- konfigurowalny, są taby,
możliwość dodania do ,,zakładek'' często używanych poleceń (np.
logowanie się przez ssh na różne maszyny), szybki dostęp do terminala
jako root, pionowy i poziomy podział okien (rewelacja!). No i
przezroczystość, jak dla kogoś to ma znaczenie.

bogi