Re: najlepszy x-term

On Mon, Dec 13, 2004 at 03:52:18PM +0100, Wojciech Ziniewicz wrote:
> Który spośród terminali pod X'ami jest najlepszy.

Każdy :->

> Zależy mi na w miare szybkim (chociaż nie to jest najważniejsze)
>                                                            terminalu

No to racz napisać co jest najważniejsze.

> który można zrobić np. przezroczystym.
> Jakie są wasze typy ?

Ja się uzależniłem od gnome-terminala za:
 - CTRL SHITF + / CTRL -  (zmniejszanie/zwiększanie czcionki) - dzięki
   temu mogę z dużych literek których zazwyczaj używam do pracy z
   shellem szybko przejść do małych, gdy muszę popatrzeć na jakieś
   długolinijkowe logi, i spowrotem
 - wrażliwość na URLe w tekście
 - "Otwórz terminal", które jakoś automagicznie dowiaduje się od shella
   uruchomionego w bieżącym do którego katalogu zrobić "cd" po odpaleniu
   nowego g-t

Jedyne minusy, to że:
 - czasami po zmianie katalogu w mc nie odświeża panelu
   (nie do końca to obadałem, ale pod xtermem działa, więc przypuszczam,
   że to wina g-t)
 - momentami bywa ciut wolny (choć dużo się poprawiło w stostunku do
   wczesnych wersji). Ale przynajmniej dzięki temu nauczyłem się używać
   różnych technik wyszukiwania w less-ie, zamiast scrollowania :-P

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216