Re: reverse DNS

On Sun, Dec 05, 2004 at 01:47:58PM +0100, Marcin Owsiany wrote:

> Może żeby obniżyć szanse załapania się do jakiegoś DULa? Albo raczej
> zwiększyć szanse wyjścia z niego w razie czego.

Hmm. DUL = dial-up list? Lista ip/domen blokowanych? Sorki, ale nie
wiem. :-/

Po co potrzebne? A no zaintrygowalo mnie, ze na innym serwerze, ktory
postawilem w pracy zainstalowalem sobie webalizera, ktory pokazuje
mi brzydka domene w logach apacha gdy lacze sie z domu :-)
Wiec wzgledy estetyczno - porzadkowe. Ale jak widze sa tez wazniejsze
powody aby tego chciec, z tym ze prosba o zmiane revdns mojego dostawce
faktycznie bedzie chyba walka z wiatrakami. Albo mi to zrobia
za tydzien (= za rok).

Ale przy okazji tego pytania, zapytam jeszcze o serwer w pracy.
Gdy odpytuje DNSy o jego IP nie dostaje zadnej odpowiedzi.
Serwery odpowiadaja, ze

xx.xx.xx.xx does not exist, try again

Wiec wnioskuje ze na ten IP nie ma revDNS.
Wiec wszedlem na freedns.sgh.waw.pl gdzie konfigurowalem sobie DNS
i zaznaczylem check'a dla opcji opisanej:

,,Zmodyfikować odpowiednie rekordy PTR, jeśli strefa odwrotna jest
zarządzana w serwisie FreeDNS::SGH? [*]''

No i jak sie serwer przeladowal (dostalem od nich maila) to zapytalem
ich serwer o IP mojego kompa z pracy:

host xx.xx.xx.xx fns1.sgh.waw.pl

dostalem:
xx.xx.xx.xx PTR record query refused by fns1.sgh.waw.pl

Wiec odrzucil. Dlaczego? Zastanawia mnie fragment z tej opcji na
FreeDNS - ,,[...] jeśli strefa odwrotna jest zarządzana
w serwisie FreeDNS [...]''.

Moze byc gdzie indziej zarzadzana jesli serwery DNS o tym IP nic nie wiedza?

Zapalcie kaganek w tunelu niewiedzy :-)

--
|     Krzysztof Krupa      |      GG: 1104936          |
| chemiczek@poczta.onet.pl | Linux user number: 321885 |