Unidentified subject!

Czesc, nie wiem czy zwracam sie w dobre miejsce z moim problemem,lecz gdyby moglby Pan mi pomoc bylbym wdzieczny.
Otoz probuje zainstalowac debiana 3r2 na dysku sata (jedyny dysk jaki mam)
i instalator prosi mnie o modul do obslugi sata, nie moge ich nigdzie znalezc a na plycie instalacyjnie ich nie ma (silicon image 3112).
To jest glowny problem, a teraz problem pomniejszy :-) :
otoz probowalem zainstalowac mandrake 9.0, on obsuguje sata domyslnie, widzi dysk dzieli i wszystko jest ok. Ale w trakcie uruchamiania kompa,m gdy laduje sie lilo jest: Keytable read/checksum error. W czym jest problm, obawiam sie ze gdy rozwiaze problem glowny, to w debianie pojawi mi sie rowniez problem pomniejszy. Czy moge liczyc na pomoc?