serwer z Adaptec RAID 2200S i instalacja debiana

Witam
Mam serwer Fujitsu-Siemens z kontrolerem RAID Adapteca 2200S i pytanie
jak na czymś takim zainstalować Debiana? Mam płytkę DVD z Sarge z Linux
Magazine z której chciałem to zainstalować ale podczas startu kontroler
RAID nie jest wykrywany, na stronie adapteca są "drivery" do RH/SuSE ale
jak je zastosować do Debiana?
Problem jest taki że jeszcze za mało wiem, a na razie instalowałem
Debiana na "zwykłych" pecetach więc *bardzo* proszę o jakieś wskazówki
jak można to zrobić _bez_ zmiany jądra lub tworzenia własnego
instalatora, podłączenie innego dysku (np. IDE) też nie wchodzi w
rachubę.

Marcin
PS 1. Googlowałem ale nic konkretnego nie znalazłem.
PS 2. W windowsie i RH 7.x można podać podczas instalacji że ma zassać
      sterowniki z dyskietki czy można zrobić podobnie w Debianie?
--
A.L.C.H.E.M.I.S.T.
Artificial Lifeform Calibrated for Hazardous Exploration /