dwa pytanka,,,

Witam,

wlasnie przechodze z kapturka na drewniaka, i nie jestem pewien, czy
dobrze wykonuje dwie czynnosci (jesli nie, to nie obraze sie za
podanie mi mana badz urla):

a) instalacja NVIDIA_kernel i GLX. instaluje tak samo jak na redhacie,
dostaje komunikat 'NVdriver installed succesfully', poprawiam plik
konfiguracyjny X-ow i koniec. driver niby jest, wszystkoo
poustawialem, a tu dupa. czy musze jakos inaczej to zainstalowac? bo
niby wszystko ok, ale logo NVIDII sie nie pojawia po wlaczeniu X-ow,
ani zadne aplikacje korzystajace z GL nie dzialaja. jakies sugestie? a
moze w debianie trzeba inaczej? :)

b) alsa. to samo, tylko jeszcze ciekawiej. polecenie sndconfig (bez
alsy jeszcze) wykrywa karte (SB PCI 64), i pod rootem wszystko jest
ok. niestety po zainstalowaniu (pomyslnym!) alsy wszystko wyglada tak
samo: root ma dzwiek, a reszta userow nie. no i co mam zrobic z takim
kwiatkiem?

pod redhatem wszystko mi tak dzialalo, a jak na razie w zadnym opisie
nie natrafilem na wyjatek co do Debiana. wiec jak? dobrze robie czy
zle?

--
pozdrawiam,
Tomasz "elb" Kotecki