Re: Eina per gravar pantalla d'escriptori

Sobre l'opció X11 haig de dir que instal·lo Debian Stable en ordinadors quasi cada setmana, i sempre he canviat Wayland per X11. Sistemàticament. El resultat sempre ha estat correcte.

Encara no conec l'avantatge (per a l'usuari) de treballar amb Wayland. La raó d'establir X11 sempre ha estat el poder utilitzar x11vnc i vncviewer sense problemes.

Pel teu cas, només puc imaginar que tens algun problema amb el controlador gràfic. Quin dispositiu gràfic utilitzes?
$ lspci | grep -ie VGA -ie graph

Narcis Garcia

__________
I'm using this dedicated address because personal addresses aren't masked enough at this mail public archive. Public archive administrator should fix this against automated addresses collectors.
El 22/12/21 a les 20:08, robert marsellés ha escrit:
Hola,

Necessito gravar un vídeo del que faig i veig a la pantalla per enviar-ho a un servei tècnic.

He obtingut 4 paquets de la secció "Video" via:
$ aptitude search ?description(screen)?description(record)?description(video)
(a) kazam
(b) recordmydesktop
(c) simplescreenrecorder
(d) vokoscreen-ng

Després de provar-los tots, m'he endut la desagradable sorpresa de que tots funcionen amb X11 enlloc de Wayland segons els registres o errors que apareixien. Jo uso un portàtil Lenovo amb Debian Bookworm (aka testing) amb escriptori GNOME 41.1 que per defecte usa Wayland.

El que m'ha sorprès és que, quan algun cop he necessitat fer captures de pantalla, he utilitzat l'eina que ve per defecte a GNOME (que es diu originalment "captura") i tot ha funcionat bé. Des del meu punt de vista d'usuari, un vídeo és com una sèrie de captures de pantalla. Llavors, com és que les eines de vídeo no funcionen i en canvi fer fotos sí?

He intentat usar-los en una sessió amb X11 enlloc d'una amb Wayland mitjançant el canvi de la configuració a /etc/gdm3/daemon.conf.  Concretament amb una opció que està deshabilitada per defecte en aquest fitxer:
    WaylandEnable=false

L'únic que he aconseguit és una pantalla negra tant si reiniciava la màquina com si no. El procés d'arrencada funciona bé, però quan hauria de sortir el "login" gràfic tot es queda negre. He intentat passar a altres consoles sense èxit (bé, més aviat tot era negre també així que no era conscient d'haver canviat de lloc).

Així doncs, necessitaria ajuda:
1) Algú sap d'algun altre programa que pugui provar? Preferiblement Debian i descarregat dels seus repositoris (personalment, no m'agrada descarregar paquets de qualsevol altre lloc).

En cas que l'opció 1 no pugui ser:
2) Algú te idea de com usar una sessió X11 ara? Recordo que, fa un temps, quan això de Wayland va començar havia provat a passar de l'un a l'altre i tot va anar bé. Pràcticament podia fer les mateixes coses.  N'hi ha prou amb l'opció que jo he fet servir? He de modificar quelcom més en altres fitxers GNOME?

Gràcies de bestreta. Salut,

robert

Sent with ProtonMail Secure Email.