Re: (deb-cat) Avantatges de x86_64 sobre i686

Hola Narcis, disculpi que potser parlo desde la ignorancia, i desde la charlataneria, ja que no tinc referencies ni mesures...

al principi els beneficis dels SO de 64 bits eren molt amagats sigui per la cuantitat de software disponible de 64 bits o del códi optimitzat per 64 bits era molt minoritari. Obviament, si el codi especificament no te benefici per 64 bits funcionará igual.

Pero, avui dia la diferencia es molt notable en aplicacions critiques en transferencia de memoria, ja que els 64 bits es poden fer servir per moure asignacions de 32 bits el doble de rapid o per moure asignacions de 64 bits en només un cicle... Es més normal tenir equips de 64 bits que de 32 bits, i aixó fa que el códi hagi cambiat el seu focus de optimitzacio.

Només el benefici de un ARM A17 frent un ARM A53, gaire bé només pel fet de tenir una arquitectura de 32 bits versus 64 bits fa que aplicacions especifiques con GIMP o Chrome incrementin el seu rendiment notablement, gaire bé, dona la sensació de que son els dobles de rapides...

Per un equip personal, avui dia al preu que es pot probar la RAM de segona má a Aliexpress o eBay molt barata, que potser actualitzar la RAM a 4GB d'un equip pot costar 5 €, jo no dubtaria de fer servir x86_64 i aprofitar totes les millores que sopossa de rendiment...