Re: (deb-cat) e4defrag a mitges

Narcis Garcia:

> A alguns ordinadors antics els reviso *molts* detalls per aconseguir una
> engruna més de velocitat, que en aquest cas té a veure amb l'arrencada i
> amb la càrrega d'aplicacions.

Has pogut comprovar empíricament alguna millora de rendiment amb
la desfragmentació? El rendiment de l'accés a disc varia molt en
funció de l'ús i no tinc gens clar que compensi l'esforç de
preocupar-se d'això.

He trobat un article molt interessant i llarg sobre el tema però
segueixo sense estar convençut que l'article justifiqui que es
faci desfragmentació periòdicament si realment no es percep cap
problema:

http://events.linuxfoundation.org/slides/2010/linuxcon_japan/linuxcon_jp2010_fujita.pdf

D'altra banda, si ho he entès bé, e4defrag permet desfragmentar
en calent. Però si hom reinicia o atura l'ordinador de tant en
tant, en arrencar ja es comprova la fragmentació del sistema de
fitxers i es corregeix si és greu. Així doncs, semblaria que
e4defrag pot ser útil per a servidors que tinguin problemes
importants de fragmentació i que no es puguin reiniciar però
no per a equips d'escriptori.

En qualsevol cas, gràcies per despatar el tema perquè no sabia
que existís aquesta eina.

Salut!
Alex