[SOLVED] Problemes connexió XDMCP

Hola,

On 16/12/15 09:40, Robert Marsellés wrote:

> Fa alguns dies intento connectar el meu portàtil a un ordinador de
> sobretaula antic que que utilitzo per aprendre i fer proves. No hi ha
> cap motiu concret per usar XDMCP més enllà de la voluntat de entendre
> com funciona i la millor manera que conec és fer-ho servir. Sé que hi
> altres alternatives, no venen al cas ara, potser les provaré més tard.

Agraeixo les aportacions. Deixo les novetats aquí per si algú ho
necessités més endavant que no hagi de perdre gaire temps.

> Fet això, des d'un terminal del portàtil aconsegueixo que en una nova
> finestra aparegui el gestor d'entrada com si estigués físicament davant
> de la màquina mitjançant:
>
> $ Xephyr [-terminate] [-resizable] -query WORKBENCH.IP :1
>
> Fins aquí perfecte. Fico el nom d'usuari, la contrasenya d'accés i, RÉS!

Això és un Debian-bug del paquet "xserver-xephyr" (#761398). Ja havia
buscat "bugs" però els oberts, no els tancats. He descobert que es poden
tancar encara que el problema no estigui sol.lucionat! Això és el que
van fer després 1 any per què hi havia altres alternatives que no tenien
aquest problema.

També trenca el sistema X usar l'alternativa (xserver-core Debian bug
#758574):

# X -query WORKBENCH.IP :1

Una alternativa simple que funciona és usar el paquet "xnest" amb la
configuració que ja tenia a la màquina remota. Recopilant:

A WORKBENCH (màquina remota)

# nano /etc/lightdm/lightdm.conf (afegir-hi o modificar):
[XDMCPServer]
enabled=true
port=177

# systemctl restart lightdm (o reiniciar)

A la màquina local

# aptitude install xnest

dins d'un terminal usar:

$ Xnest -query WORKBENCH.IP :1 ($NOU DISPLAY diferent del servidor X)

S'obre una nova finestra com si s'estigues just al davant de la pantalla
de la màquina remota i s'usa perfectament com si s'estigués al davant.
Hi ha una mica de retard (almenys en el meu cas) però funciona!

Salut i peles.

robert