Problemes connexió XDMCP

Hola,

Fa alguns dies intento connectar el meu portàtil a un ordinador de
sobretaula antic que que utilitzo per aprendre i fer proves. No hi ha
cap motiu concret per usar XDMCP més enllà de la voluntat de entendre
com funciona i la millor manera que conec és fer-ho servir. Sé que hi
altres alternatives, no venen al cas ara, potser les provaré més tard.
La situació és la següent:

[WORKBENCH]
- Debian testing
- XFCE que, si no estic equivocat, usa Lightdm com a gestor d'entrada.
- No té cap "firewall".
- No té cap configuració a /etc/hosts.deny o coses per l'estil si no es
que està definit per defecte a la distribució i jo no me n'he
assabentat. Diria que tot està obert.

[XARXA]
- Tot @LOCAL darrera "router" de casa. És a dir, no hi ha problemes de
seguretat, tot està darrera el "router" de casa. De fet,
- puc accedir-hi via ssh sense cap problema, que és com l'havia
trastejat fins ara.

Fins el moment, he configurat el gestor d'entrada tal com es suggereix a
Debian Wiki DisplayManager, Freedesktop, ArchWiki i diversos fils al
forum de XFCE. Per un cop, a tot arreu la configuració és igual:

# cp -a /etc/lightdm/lightdm.conf /etc/lightdm/lightdm.conf.original
(opcional)

# nano /etc/lightdm/lightdm.conf (afegir-hi):
[XDMCPServer]
enabled=true
port=177
xdmcp-allow-tcp=true (he provat amb i sense, cap diferència)

# systemctl restart lightdm (o reiniciar)

Fet això, des d'un terminal del portàtil aconsegueixo que en una nova
finestra aparegui el gestor d'entrada com si estigués físicament davant
de la màquina mitjançant:

$ Xephyr [-terminate] [-resizable] -query WORKBENCH.IP :1

Fins aquí perfecte. Fico el nom d'usuari, la contrasenya d'accés i, RÉS!

He mirat els "logs". He trobat missatges que diuen que no s'ha donat
accés i indiquen les dades que he introduït (XDMCP no encripta). És a
dir, únicament descriuen el que passa però no he sabut trobar(entendre)
cap pista de cap a on anar per solucionar el problema.

Pel que he llegit, CREC que tindria que estar relacionat amb com Debian
inicia el procés de les X però no en sé gaire jo. Així que he decidit
preguntar a la llista per si algú té més experiència/coneixement que jo
en això.

Merci de bestreta,

robert

--
Robert Marsellés Fontanet | GnuPG keyID 20469B7F
mail: robert.cardenal@gmail.com