Re: bones practiques: apt-get vs aptitude

Jo sempre he pensat que "aptitude" es una comanda mes nova, i mes addient que "apt-get" per persones com jo, es a dir, que tenim algun coneixement d'anglès i fa entre 5 i 15 anys que fem servir distribucions ".deb" (jo vaig començar amb Debian 4.0 "Etch").

Ara, això no treu que jo estigui segur que hi ha un munt de gent que li treu molt mes profit que jo a tots aquests comandaments, i no crec que mai desaparegui, ni "apt-*" ni "aptitude".

Lo de "bones pràctiques" es molt subjectiu, crec. El que cada expert faci servir mes serà el comandament que mes recomanarà, per tant, els que feien servir Debian MOLT abans que aparegués el "aptitude" segurament prefereixen seguir fent servir "apt-get", "apt-cache search" ... etc.

El dia 08/12/2015 17.45, "Jordi Funollet" <funollet@fastmail.fm> va escriure:
A la trobada de Girona (si la neurona no m'enganya) vam comentar que
'aptitude' havia deixat de ser l'eina de gestió de paquets recomanada a
Debian, i ara les bones pràctiques diuen que cal fer servir 'apt-get'.
Buscant una mica em trobo això que diu just el contrari:

  https://wiki.debian.org/DebianPackageManagement

> DebianPackageManagement
> Section: Command-line Frontends
>
> [...] The primary command line tool is aptitude. apt-get fulfills a
> similar purpose and although it is no longer the recommended primary
> tool some still use it.

Algú té més documentació sobre aquest tema?

--
Jordi Funollet Pujol
http://www.linkedin.com/in/jordifunollet