Re: Debian al discurs d'investidura!

Hola:

Crec que una pregunta important a la que se li hauria de donar resposta en qualsevol presentació xerrada sobre programari lliure hauria de ser "Per quina raó és preferible fer servir programari lliure?".

Al ple del Parlament del 21 de desembre del 2012, el senyor David Fernàndez (CUP) va al·ludir a l'Ubuntu i al Debian en oposició al Microsoft Word (sic) posant l'accent en el fet de que els dos primers són sistemes operatius dels que es pot disposar de manera gratuïta mentre que el tercer no ho és, i l'us de qualsevol dels dos primers en comptes del tercer podria servir per a estalviar 23 milions d'euros a l'any (entenc que a les administracions públiques).

Crec que el malentès és habitual, però nosaltres sabem que programari lliure no vol dir programari gratuït, encara que segurament les administracions públiques es podrien estalviar molts diners si es fes servir Debian en comptes de Microsoft WIndows (o si es fes servir, per exemple, el Linkat de manera generalitzada en ordinadors que s'haguessin comprat sense pagar cap llicència de Microsoft Windows).

També crec que les administracions públiques han de fer servir i potenciar l'us del programari lliure de codi obert per tots els avantatges que comporta el fet de que sigui lliure i els que comporta el fet de que sigui de codi obert. Han d'entendre no només que pot resultar molt més econòmic, sinó també i potser principalment que és molt més segur, no limita l'us, potencia el desenvolupament,...

Salut

Vicen

El mar, 25-12-2012 a las 22:30 +0100, Blackhold escribió:
El 25 de desembre de 2012 22:09, Blackhold <blackholdmailer@gmail.com>
ha escrit:
> El 25 de desembre de 2012 22:00, Mònica Ramírez <monica@probeta.net> ha escrit:

> adicionalment es podrien oferir tallers i xerrades de openoffice,
> inkscape, gimp, mostrar que amb gnu/linux es poden fer gran part de
> les gestions telemàtiques institucionals, etc.

quan dic openoffice és libreoffice!

/s/openoffice/libreoffice/g