Connectar smartphones i/o tablets amb Debian

Benvolguts membres de la llista.

Estic cercant alternatives per a substituir un dispositiu pocket PC (amb Windows mobile 5) el qual no he pogut connectar mai amb Debian.

La idea seria un smartphone amb pantalla gran (4,2' o més) o un tablet petit (7' o 8' de pantalla) amb sistema Android (No he trobat, o no he sabut trobar dispositius que portin Linux de fàcil accés i compra).

Però el problema que em temo es que possiblement no el podré connectar a l'ordinador per transferir fitxers.

M'agradaria saber l'experiència dels membres de la llista amb aquests tipus de dispositiu i les vostres possibles recomanacions

Pel que he vist sembla que a partir de la versió 3 d'Android han canviat de sistema de transferència de fitxers (fins la versió 2.3 amb “USB mass storage” l'ordinador tractava el dispositiu com un disc dur extern o un llapis USB, i a partir de la versió 3.0, MTP (media transfer protocol) el qual sembla ser que es originari de Microsoft. He mirat i a Squeeze hi ha alguns paquets relacionats amb aquest protocol es tracta dels següents:

libmtp8 - Media Transfer Protocol (MTP) library
mtp-tools - Media Transfer Protocol (MTP) library tools
mtpfs - FUSE filesystem for Media Transfer Protocol devices

He vist tutorials de gent fent servir ubuntu que connecta diferents smartphones i tablets fins i tot un Blackberry playbook (per cert que hi ha ofertes bastant interessants d'aquest model).

Agrairia qualsevol informació que em pogués ser útil per prendre la meva decisió de compra.

Gràcies a tots per avançat.

Ferran