Re: [LCFC] po-debconf://lazarus

Op 27-09-14 17:06:51 schreef Paul Gevers:
> Wijzigingen meegenomen. Last call for comments....
>
> Paul

Dag Paul,

Een zeer leesbare en verstaanbare vertaling (de twee
belangrijkste richtlijnen die ik voor mezelf probeer te
hanteren, naast het feit dat ze inhoudelijk correct moet
zijn, uiteraard. Bijgedachte: geïnterpreteerd als absolute
norm, iets wat nauwelijks haalbaar is, maar als richtlijn/
streefdoel wel iets dat me helpt focussen). Prima dus.

Ik merk in deze vertaling wel een worsteling met
samengestelde woorden, iets waarmee ik trouwens zelf vaak
worstel en tegen zondig. Een interessante pagina in dit
verband is:
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/samenstelling

Hieronder plaats ik enkele liggende streepjes waar dit
wellicht aangewezen is. (De restrictie blijft dat ik geen
taaldeskundige ben en dus - misschien zelfs hier - ook goed
fout kan zitten).

------quoted attachment "lazarus_1.2.4
+dfsg-1_templates.po"------
> # The Lazarus debconf templates

> msgstr "De Lazarus suite ondersteunt het nu dat meerdere
> versies simultaan geïnstalleerd zijn. Om de juiste
> standaard in te stellen wordt gebruik gemaakt van het
> alternatieven systeem. Onder normale omstandigheden wordt
> de laatste versie van ieder onderdeel gebruikt."

De Lazarus-suite
alternatieven-systeem

> [...]
> controle is van het alternatieven systeem. Op dit moment
> is /etc/lazarus een map, waarschijnlijk van een vorige
> installatie. U zult het hernoemen van \"/etc/lazarus\"
> moeten accepteren als u wilt starten met het gebruik van
> het alternatieven systeem voor de configuratie. Als u dat
> niet doet, zult u de configuratie bij iedere update van
> Lararus opnieuw moeten beoordelen omdat de
> configuratiebestanden helaas niet altijd achterwaarts
> verenigbaar zijn. Ook het wisselen tussen verschillende
> versies vereist dan mogelijk meer interventie."

alternatieven-systeem (3 x)
Lazarus-suite

Groetjes,
Frans