Re: mantenidor qdacco?

Hola,

On Mar/14/2011, Innocent De Marchi wrote:

> Gràcies per aclarir-me algunes coses. Ahir vaig mirar molt per damunt
> el tema i algunes coses no em quedaren gens clares.

cap problema

> I en sandro Tosi, no et va aclarir el motiu pel qual s'ha eliminat el
> paquet de Debian? Veig que les raons de la supressió son:

a mí em va arribar el mail que s'havia quedat orfe (això era al
setembre). No sóc mantenidor Debian, però el ex-mantenidor va deixar
d'empaquetar a Debian per temes professionals de la seva feina. Entenc
que qdacco es va quedar sense empaquetador i ningú va agafar el relleu.
I clar, un paquet sense empaquetador... desapareix, no?

(a més veig que estava broken-builddepends, suposo que per hindent?
El tema que posa "dead": doncs com he comentat a força gent, no hi havia
cap versió nova perquè feia el què havia de fer i sense bugs. Jo tenia
intenció de fer alguns canvis però caler-caler, tampoc calia, era per
fer-ho més genèric)

> [...]
> kfreebsd-amd64, kfreebsd-i386, mips, mipsel, powerpc, s390, sparc
> libqdaccolib0.7 |   0.8-3+b1 | hurd-i386
>     qdacco |      0.8-3 | source, alpha, amd64, armel, hppa, i386,
> ia64, kfreebsd-amd64, kfreebsd-i386, mips, mipsel, powerpc, s390,
> sparc
>     qdacco |   0.8-3+b1 | hurd-i386
> Closed bugs: 596051
>
> ------------------- Reason -------------------
> RoQA; obsolete, unmaintained, dead, broken-builddepends
>
> Resulta que el paquet qdacco depén de dacco, el qual depén de hindent

qdacco és el programa (part gràfica)
libqdaccolib és una llibreria. Així la llibreria la fa servir qdacco i
textqdacco, una implementació text.
(en cas que fos fàcil pel nou mantenidor es podria ajuntar tot a qdacco)

dacco: són els fitxers de dades, els XML amb els diccionaris que qdacco
fa servir. En un últim cas es podria posar a dins de qdacco, però entenc
que algú potser vol les dades sense programa.

hindent: primer cop que ho sento, i no crec que faci falta estrictament.
Potser en Miguel baixava els XML i els formatejava una mica millor amb
hindent? Ni idea.

> [...]
> Removed the following packages from unstable:
>
>    hindent |    1.1.2-8 | source, all
> Closed bugs: 593163
>
> ------------------- Reason -------------------
> RoQA; obsolete, unmaintained, dead upstream, orphaned for a long time

> (pots veure l'informe a http://ftp-master.debian.org/removals-2010.txt).

> Bé, els motius pels quals es manté un paquet....poden arribar a ésser
> esotèrics. La veritat és que ara mateix pareix que "recuperar" aquest
> paquet pot ésser una mica complicat ja que no depèn només
> d'introduir-lo, si no també a tots els altres....

hindent no crec que faci falta, i Dacco són dades que es podrien posar a
qdacco

> Realment, l'opció més directa per aconseguir que torni a Debian....es
> que t'encarreguis tu mateix del manteniment.

entenc, però de moment no crec que ho faci.

> De tota manera, jo encara li pegaré una ullada a tot això: però tampoc
> em comprometo (almenys per ara) ja que primer hauré de tenir ben clar
> com funciona tot plegat.

Si necessites cap ajuda ja diràs.
Fa poc que he mogut algunes coses de SVN a Git. En cas que vulguis fer
una ullada:

carles@pinux:~/q$ git clone git://git.pinux.info/qdacco.git
[...]
carles@pinux:~/q$ cd qdacco/
carles@pinux:~/q/qdacco$ mkdir build
carles@pinux:~/q/qdacco$ cd build/
carles@pinux:~/q/qdacco/build$ cmake ..
carles@pinux:~/q/qdacco/build$ make
[...]
carles@pinux:~/q/qdacco/build$ gui/qdacco

Pel diccionari, per exemple:
carles@pinux:~/q$  cvs -d:pserver:anonymous@dacco.cvs.sourceforge.net:/cvsroot/dacco login

(Enter per la contrasenya)

carles@pinux:~/q$  cvs -z3 -d:pserver:anonymous@dacco.cvs.sourceforge.net:/cvsroot/dacco co -P Publisher

I a qdacco, File - Configure - Advanced - i a "Dictionary directory"
poses alguna cosa com:

/home/carles/q/Publisher/dictionaries/
(qdacco comprova alguns llocs per defecte, com ara on ho insal·lava
Debian directament :-) )

Si això és off-topic a la llista contesta'm directe a mí.

Gràcies,

--
Carles Pina i Estany
	http://pinux.info