Re: Últim de Bugs

On Mon, Feb 18, 2002 at 07:32:42PM +0100, Antoni Bella wrote:
>   Per acabar aquest directori aquí t'el passo.

Ouch, Antoni, ves amb compte. En la primera secció ja he vist
diferències greus amb l'original:

> <P>En la línia de l'<CODE>Assumpte</CODE> (Subject) s'hi afegirà
> <CODE>Bug#</CODE><VAR>nnn</VAR><CODE>:</CODE> i en <CODE>Còpia</CODE>
> (Reply-To) s'hi inclourà el remitent original del informe i
> <VAR>nnn</VAR><CODE>@bugs.debian.org</CODE>.</P>

Copia != Reply-To
Copia seria en tot cas Cc:
Reply-To seria Respondre-A, o algo així.

ací, followup no és reenviar. Reenviar es enviar una copia d'un missatge
a un altra persona. Followup seria algo paregut a "respondre".
Els de castellà han ficat "Secuencias de mensajes". Tingues en compte
que "followup" no és exactament el mateix que "reply".

Vaig a fer còpia a la llista per si algú vol pegarli una ullada al
server-request i Developer, que son els 2 que no he pogut revisar.

Si algú va a fer-ho, mireu l'original en anglès de
http://bugs.debian.org/.

Jordi Mallach Pérez || jordi@pusa.informat.uv.es || Rediscovering Freedom,
   aka Oskuro in    || jordi@sindominio.net      || Using Debian GNU/Linux
 Reinos de Leyenda  || jordi@debian.org          || http://debian.org

http://sindominio.net  GnuPG public information:      pub  1024D/917A225E
telnet pusa.uv.es 23   73ED 4244 FD43 5886 20AC  2644 2584 94BA 917A 225E
#use wml::debian::template title="Debian BTS - informació pels desenvolupadors" NOHEADER=yes NOCOPYRIGHT=true

<H1>Informació pels desenvolupadors sobre el sistema de seguiment d'errors</H1>

<P>Inicialment, un informe d'error és enviat per un usuari en un
missatge de correu ordinari a <CODE>submit@bugs.debian.org</CODE>. A
aquest se li assignarà un número, del qual serà informat l'usuari i
després aquest serà reenviat a <CODE>debian-bugs-dist</CODE>.  Si el
remitent inclou en la línia <CODE>Package</CODE> un paquet amb
mantenidor conegut, aquest també en rebrà una còpia.</P>

<P>A la línia de l'<CODE>Assumpte</CODE> (Subject) s'hi afegirà
<CODE>Bug#</CODE><VAR>nnn</VAR><CODE>:</CODE> i el camp <CODE>Respondre-A</CODE>
(Reply-To) s'hi inclourà el remitent original del informe i
<VAR>nnn</VAR><CODE>@bugs.debian.org</CODE>.</P>

<hrline>

<ul>
</ul>

<hrline>

<h2><a name="closing">Tancar informes d'error</a></h2>

ha estat solucionat.  Els problemes en els paquets sols es podran
considerar solucionats una vegada s'hagi inclòs el paquet amb la
solució a l'error (bug fix) en l'arxiu de Debian.</p>

és a qui el va enviar (submitter) i al mantenidor(s) del paquet
afectat per aquest error.  Però hi han excepcions a aquesta regla,
per exemple, els errors arxivats de paquets desconeguts o de certs
pseudo paquets.  Davant d'un dubte, no tancar cap error, primer
demaneu consell en la llista de correu de debian-devel.</p>

missatge necessitarà una explicació de com ha estat solucionat.</p>

d'errors), tot el que necessitareu fer per a tancar l'error
serà respondre amb el vostre programa de correu i editar el
camp <code>To</code> (A) per a que digui
<VAR>nnn</VAR><CODE>-done@bugs.debian.org</CODE> en comptes
de <VAR>nnn</VAR><CODE>@bugs</CODE>
(<VAR>nnn</VAR><CODE>-close</CODE> que es proporcionat com
a un àlies per a <VAR>nnn</VAR><CODE>-done</CODE>).</P>

i la llista de correu <code>debian-bugs-closed</code>, han
de rebre cadascun una notificació sobre els canvis en l'estat
de l'informe.  Qui el va presentar i la llista de correu també
han de rebre el contingut del missatge enviat a

<h2><a name="followup">Reenviar missatges</a></h2>

capçalera <code>Reply-To</code> (Còpia) després de reenviar
l'informe d'error.  Si us plau noteu que aquestes dues adreces
són diferents.</p>

aquest sols haurà de reenviar el missatge, respectant la capçalera

pas en qual el mantenidor del paquet, reenviarà el fitxer amb la
resta de la bitàcola d'aquest informe d'error a
<CODE>debian-bugs-dist</CODE>.</P>

<P>Un desenvolupador pot enviar explicitament un correu a qui va
enviar l'error amb un correu a

<P>Si desitgeu enviar un missatge de correu que no sigui apropiat
per a <CODE>debian-bugs-dist</CODE> podeu enviar-lo a
<VAR>nnn</VAR><CODE>-quiet@bugs</CODE> o
<VAR>nnn</VAR><CODE>-maintonly@bugs</CODE>.
El correu a <VAR>nnn</VAR><CODE>-quiet@bugs</CODE> serà arxivat
en el BTS però no seran reenviats a ningú, així com a cap llista
de correu.  El correu a <VAR>nnn</VAR><CODE>-maintonly@bugs</CODE>
serà arxivat en el BTS i sols serà reenviat al mantenidor del
paquet en qüestió.</P>

<P><EM>No</EM> useu les característiques "reply to all recipients"
(resposta a tots) o "followup" (resposta) del vostre lector de
correu a menys de que intenteu editar algun d'aquests camps.  En
particular, mireu de que no envieu missatges de resposta a
<CODE>submit@bugs.debian.org</CODE>.</P>

<H2><A name="severities">Nivells de gravetat</A></H2>

<P>El sistema d'errors registrarà un nivell de gravetat per a
cada informe d'error.  Per defecte s'establiran en
<CODE>normal</CODE>, però podeu escollir-lo afegint una línia
<CODE>Severity</CODE> en la pseudo capçalera quan envieu aquest
error (mireu les <A href="Reporting#pseudoheader">instruccions
per a reportar errors</A>) o usant el comandament
<CODE>severity</CODE> amb el <A href="#requestserv">servidor de
control pels requeriments</A>.</P>

<P>Els nivells de gravetat són:

<DL>
<DT><CODE>critical</CODE>
<DD>quan falli el programari en el sistema (o en un conjunt de
sistemes), o causa sèries perdues de dades o introdueix un forat
de seguretat en el sistema en el qual s'ha instal·lat el paquet.

<DT><CODE>grave</CODE>
<DD>quan el paquet en qüestió sigui inusable o gairebé, o causa
pèrdues de dades, o introdueix un forat de seguretat pel qual
es poden accedir als comptes dels usuaris que usen aquest paquet.

<DT><CODE>serious</CODE>
<DD>és una greu violació de la política Debian (això serà, que
viola una directriu "must" (de condició) o "required"
(requeriment), o, en opinió del mantenidor del paquet, aquest no
compleix els requisits per a ser distribuït.

<DT><CODE>important</CODE>
<DD>un error que té un efecte important en la usabilitat d'un
paquet, sense que aquest quedi completament inusable per a tothom.

<DT><CODE>normal</CODE>
<DD>el valor per defecte, aplicable a la majoria dels errors.

<DT><CODE>minor</CODE>
<DD>un problema que no afecta a la usabilitat del paquet i que
segurament es trivial de solucionar.

<DT><CODE>wishlist</CODE>
<DD>per a qualsevol requeriment de característiques, com també per
a qualsevol error que sigui molt difícil de solucionar degut a
qüestions importants de disseny.

<DT><CODE>fixed</CODE>
<DD>per a errors que han estat fixats (solucionats) però que
no estan tancats.  Aquesta és una excepció pels errors solucionats
per una persona que no era el mantenidor.  Noteu: que en comptes
d'això haureu d'usar l'<strong>etiqueta</strong> "fixed".
</DL>

(crítics per a l'alliberació), la situació de l'error tindrà un
gran impacte en l'alliberació del paquet amb la distribució stable
de Debian.  Actualment, aquests són els <strong>critical</strong>,

<H2><a name="tags">Etiquetes pels informes d'error</a></H2>

d'etiquetes establert.  Aquestes etiquetes es mostren en la llista
d'errors quan s'examina la pàgina d'un paquet i quan es mira la
bitàcola completa dels errors.

<code>Tags</code> en la pseudo capçalera quan envieu aquest error
(mireu les <a href="Reporting#pseudoheader">instruccions per a
el <a href="#requestserv">servidor de control pels requeriments</a>.

<dl>

  <dd>En la bitàcola d'errors s'hi inclourà el pedaç o qualsevol
  altre senzill procediment amb el qual s'hagi resolt l'error.  Si
  hi ha un pedaç però aquest no resol l'error adequadament o causa
  algun altre problema, no tindríeu que usar aquesta etiqueta.

  <dd>Aquest error no ha estat corretgit.  Posiblement per a fer-ho
  s'ha d'escollir entre dues maneres arbitràries i el mantenidor i
  el originador prefereixen fer-ho d'una manera diferent, posiblement
  per que els canvis provocarien d'altres problemes o tanmateix per
  d'altres motius.

  <dd>Aquest error no podrà ser localitzat fins que l'originador
  no en proporcioni més informació.  L'error serà tancat si
  l'originador no proporciona aquesta informació dintre d'un
  temps raonable (uns mesos).  Això és pels errors del tipus "Això
  no funciona".  Què és el que no funciona?

  <dd>Aquest error no pot ser reproduït en el sistema dels
  mantenidor.  Es necessita l'assistències de terceres persones
  per a diagnosticar la causa del problema.

  <dd>El mantenidor està requerint ajuda per a solventar aquest
  error.

  <dd>S'està treballant activament en la solució del problema
  descrit en l'error, p.e. està pendent d'una solució.

  <dd>Aquest error ha estat solucionat o funciona més o menys bé (per
  exemple quan s'ha solucionat per l'aportació d'una persona diferent
  al mantenidor), però encara resta una qüestió que necessita ser
  resolta.  Aquesta etiqueta substitueix a l'antic nivell de gravetat
  "fixed".

  <dd>Aquest error descriu un problema de seguretat en un paquet
  (p.e. permisos mal configurats que permetin l'accés a dades que
  no haurien d'estar accessibles; desbordaments de la memòria
  temporal -buffer overruns- que permetin a la gent controlar un
  sistema de maneras en les que no s'hauria de poder; atacs de
  denegació del servei -denial of service- que han de solucionar-se,
  etc).  La majoria dels errors de seguretat també s'hauran
  d'establir com a nivells de gravetat critical o grave.

  <dd>Aquest error s'aplica al la part dels creadors del programari.

  <dd>Aquest error s'aplica particularment a la versió potato de
  Debian.

  <dd>Aquest error s'aplica particularment a la versió (no
  alliberada) woody de Debian.

  <dd>Aquest error s'aplica particularment a una arquitectura que
  actualment no ha estat alliberada (això seria, que encara està
  en la versió sid).
</dl>

principalment en errors crítics de la versió, pel que es fa
important el saber a quina versió pertanyen i així asegurar-se
de que són adequadament solventats (o eliminats).

<H2><A name="forward">Registrar que heu passat un informe d'error</A></H2>

<P>Quan un desenvolupador reenvia un informe d'error al
desenvolupador del codi original des del qual en deriva
el paquet de Debian, aquests haurien de quedar registrats
en el BTS de la següent manera:</P>

<P>Assegureu-vos de que el camp <CODE>To</CODE> (A) del
vostre missatge a l'autor sols conté l'adreça o adreces de/ls
autor/s; inclogueu a la persona que el va reportar i en el camp
<CODE>CC</CODE> (Còpia) poseu;
<VAR>nnn</VAR><CODE>-forwarded@bugs.debian.org</CODE> .</P>

<P>Demaneu-li a l'autor que conservi els camps <CODE>CC</CODE>
(Còpia) i <VAR>nnn</VAR><CODE>-forwarded@bugs</CODE> quan
respongui, d'aquesta manera el BTS en podrà arxivar la reposta
junt amb l'informe original.</P>

<P>Quan arribi un missatge al BTS amb
<VAR>nnn</VAR><CODE>-forwarded</CODE> marcarà l'error en qüestió
com a reenviat a les adreces indicades en el camp <CODE>To</CODE>
(A) del missatge rebut.</P>

<P>També podeu manipular la informació "forwarded to"
(reenviar) per a enviar missatges a
<A href="server-control"><CODE>control@bugs.debian.org</CODE></A>.</P>

<H2><a name="maintincorrect">Mantenidor del paquet incorrecte</a></H2>

serà segurament provocat per un canvi recent del mantenidor i
el nou mantenidor encara no ha actualitzat a una nova versió el
paquet canviant-ne el camp <CODE>Maintainer</CODE> en el fitxer
de control.  Això serà solventat quan s'actualitzi el paquet;
alternativament, en l'arxiu de mantenidors pot canviar-se
manualment l'entrada d'un paquet, per exemple si no es considera
necessària una actualització i reconstrucció del paquet.  Contacteu
amb <CODE>override-change@debian.org</CODE> per a canvis manuals
del fitxer.</P>

<H2><A name="requestserv">Reobrir, reasignar i manipular errors</A></H2>

<P>És posible resignar errors a d'altres paquets, reobrir
aquells que han estat tancats erroniament, modificar la
informació que indica a on (qualsevol lloc) ha estat
reenviat un error, canviar els nivells de gravetat, canviar
els títols dels informes, fusionar informes d'error i
separar-los.  Tot això es fa enviant correu a
<CODE>control@bugs.debian.org</CODE>.</P>

<P>El <A href="server-control">format d'aquests missatges</A> es
descriu en un altra document disponible en la World Wide Web o en
el fitxer <CODE>bug-maint-mailcontrol.txt</CODE>.  També es pot
obtindre per correu una versió en text pla enviant la paraula
<CODE>help</CODE> al servidor de l'anterior adreça.</P>

<h2><a name="subjectscan">Característica més o menys obsoleta subject-scanning</a></h2>

<P>Els missatges que arribin a <CODE>submit</CODE> o
<CODE>bugs</CODE> i que el seu Subject (Assumpte) comenci
per <CODE>Bug#</CODE><VAR>nnn</VAR> seran tractats com si
haguessin estat enviats a <VAR>nnn</VAR><CODE>@bugs</CODE>.
Això es fa per compatibilitat cap a enradera amb correus
enviats a adreces antigues, així com per a pescar correu
enviat a <CODE>submit</CODE> per error (per exemple, si
s'usa la característica del lector de correu de respondre a
tots).</P>

<P>Per a <CODE>maintonly</CODE>, <CODE>done</CODE>,
<CODE>quiet</CODE> i <CODE>forwarded</CODE> hi ha un
esquema semblant, que tracta al correu arribat segons una
etiqueta en el Subject (Assumpte) com si haguessin estat
enviats a l'adreça correponent a
<VAR>nnn-whatever</VAR><CODE>@bugs</CODE>.</P>

<P>Els missatges que simplement arribin a <CODE>forwarded</CODE>
i <CODE>done</CODE> -p.e. sense un número d'informe d'error en
l'adreça- i sense un número d'error en el Subject (Assumpte),
seran arxivats en "junk" i desats allí durant unes setmanes,
siguen així, ignorats.</P>

<P>S'usa dintre del que es posible per a evitar que el BTS
reenviï qualsevol missatge rebut en <CODE>debian-bugs</CODE>,
afegint una línia <CODE>X-Debian-PR: quiet</CODE> a l'actual
capçalera del correu.</P>

<P>Ara aquesta línia en la capçalera serà ignorada.  En canvi,
enviarà el vostre missatge a <CODE>quiet</CODE> o
<VAR>nnn</VAR><CODE>-quiet</CODE> (o <CODE>maintonly</CODE> o
<VAR>nnn</VAR><CODE>-maintonly</CODE>).</P>

<HR>

#use "otherpages.inc"

#use "$(ENGLISHDIR)/Bugs/footer.inc"
#use wml::debian::template title="Debian BTS - servidor de requeriments" NOHEADER=yes NOCOPYRIGHT=true

<h1><A name="introduction">Introducció al sistema del servidor de requeriments d'errors</A></h1>

informes d'error i índexs dels mateixos en format de text pla.</p>

<A href="mailto:request@bugs.debian.org";><code>request@bugs.debian.org</code></A>.
 El <code>Subject</code> (Assumpte) del missatge serà ignorat,

comandaments, un per línia.  Rebreu una resposta en la que apareixerà
una transquipció interpretada del vostre missatge, amb una resposta a
cada comandament. no es notificarà a ningú d'aquests comandaments; tot
i que, els missatges seran registrats en la bitàcola, la qual estarà
disponible en les pàgines de la WWW.</p>

principi de la mateixa serà ignorat; el servidor deixarà de processar
quan trobi una línia que comenci per <code>quit</code>,
la firma sigui interpretada).  També s'aturarà si troba masses
comandaments irreconeixibles o malformats.  Si els comandaments no
són impossibles de processar, aquest enviarà un text d'ajuda des del
servidor.</p>

<h1>Comandaments disponibles</h1>

<dl>
<dd>

Requerir la transquipció de l'informe d'error en qüestió.
<code>send-detail</code> envia tots els "aborrits" missatges en la
transquipció, tal com els diversos auto-acks (normalment també
hauríeu d'usar <code>send</code>, donat que els missatges
interessants no són enviats amb <code>send-detail</code>).

<dd>

Requerir un índex complet (amb tots els detalls i incloguent-hi
informes finalitzats i reenviats) o un sumari ordenat per paquet
o per número, respectivament.

<dd>

Requerir l'índex de pàgines amb la llista dels mantenidors amb
errors (oberts o tancats recentment) en el sistema de seguiment.

<dd>

Requerir les pàgines amb l'índex d'errors en el sistema per a
tots els mantenidors que continguin la cadena
<var>mantenidor</var>.  El terme de recerca és un cas sensible
a caixa.  L'índex d'errors per a cada mantenidor que hi
coincideixi serà enviat en un missatge per separat.

<dd>

Requerir les pàgines amb l'índex que donen la llista dels paquets
amb errors (oberts o tancats recentment) en el sistema de seguiment.

<dd>

Requerir les pàgines amb l'índex d'errors en el sistema per a
tots els paquets que continguin la cadena <var>paquet</var>.  El
terme de recerca és un cas sensible a caixa.  L'índex d'errors per
a cada paquet que hi coincideixi serà enviat en un missatje per
separat.

<dd>

Requerir la bitàcola dels missatges que no es refereixin a un
informe d'error en particular, per a aquesta setmana, la setmana
passada i la anterior.  (Cada setmana finalitza en dimecres).

<dd>

Requerir un fitxer amb informació sobre paquet(s) i o
mantenidor(s) - els fitxers disponibles són:
<dl compact>
<dd>
La llista unificada dels mantenidor de paquets, usada pel
sistema de seguiment.
Aquesta informació deriba dels fitxers <code>Packages</code>,
fitxers override i fitxers pseudo-packages.

<dd>
Informació a sobre de les prioritats, seccions de paquets i els
valors de les preferències dels mantenidors.  Aquesta informació
es usada pel procés que genera els fitxers <code>Packages</code>
en l'arxiu FTP.  Aquesta informació està disponible per a cadascun
dels principals arbres de les distribucions disponibles, pel seu
nom en codi.

<dd>
Llista de descripcions i mantenidors de pseudopaquets,
respectivament.
</dl>

<dd>
Requerir que els servidors de correu enviïn la targeta de
referència en ASCII pla.

<dd>
Requerir que aquest document d'ajuda sigui enviat per correu
en ASCII pla.

<dd>

Atura el processament en aquest punt del missatge.  Després d'això
podeu incloure qualsevol text que desitgeu i serà ignorat.  Podeu
usar això per a incloure comentaris llargs que serien apropiats per
a <code>#</code>, per exemple pel benefici dels humans lectors del
vostre missatge (llegint-lo mitjançant la bitàcola del sistema de

<dd>

Comentari d'una línia.  El caràcter <code>#</code> ha d'estar
al principi de la línia.

<dd>

Establir el nivell de depuració a <var>nivell</var>, el qual
haurà de ser un número enter no negatiu.  0 és no depuris; 1
sol ser suficient.  L'eixida de depuració apareix en la
transquipció.  La qual no sol ser útil pels usuaris generals
del sistema d'errors.

</dl>

pels servidors de correu, disponibles via la WWW, en
<code>bug-mailserver-refcard.txt</code> o per correu usant el

l'adreça <code>control@bugs.debian.org</code>, la qual enten un
<A href="server-control">subconjunt dels comandaments llistats
a dalt</A>.  Això està descrit en un altra document, disponible
en la <A href="server-control">WWW</A>, en el fitxer
<code>bug-maint-mailcontrol.txt</code> o enviant el correu

text pla o via correu: hi ha disponible una versió en HTML en
la pàgina principal de continguts del BTS