Re: ljudinspelningsprogram för debian/linux

On Fri, 2002-07-12 at 11:56, Karolina Lindqvist wrote:
> Så kommer återigen det eviga sökandet för ett program.
>
> Jag skulle vilja ha ett program så att jag kan spela musik med mig själv. Dvs.
> spela in ett spår, sedan spela in ett annat, osv., så att jag får en hel
> ensemble bara med mig själv. Jag skulle alltså behöva ett typ multi-track
> bandspelarprogram. Gärna för KDE. Är det någon som känner till något sådant?

Som musiker har jag följt utvecklingen av ljudapplikationer för Linux i
några år men har fortfarande inte hittat något tillräckligt användbart,
jag måste helt enkelt använda Windows för ändamålet. Det du söker skulle
t.ex. kunna vara JazzWare www.jazzware.com. Brahms för mig är lika med
krash, den har jag aldrig fått att fungera ordentligt. Det finns ett
projekt någonstans där man försöker få till ett program som skall likna
Cubase men jag minns inte vad det heter, på Linux sounds webbsidan står
det mesta man behöver veta <http://www.linuxsound.at/>

Tuus,
HÖ