Re: Procmail

I don't speak the language, but I think I get the gist!

On Wed, 26 Jun 2002 pemhuygen@chello.nl wrote:

> voeren. Daarom installeerde ik procmail, en maakte een ~/.forward
> waarin staat:
> --------------------
> |/usr/bin/procmail
> --------------------

There's no need to do that - if procmail is properly installed, all you
need is the .procmailrc file.

> Daarnaast installeerde ik ~/.procmailrc, waarin staat:

[.procmailrc, which looked OK to me, deleted]

> ls -l ~/.procmailrc levert nu op:
>
> -rw-rw-r--    1 paul     paul          364 Jun 26 23:24 /home/paul/.procmailrc
>

> Als ik nu een mailtje naar mijzelf stuur, of een mailtje via standaard
> input aan procmail aanbied, dan krijg ik foutmelding:
>
> procmail: Suspicious rcfile "/home/paul/.procmailrc"
> procmail: Couldn't read "/home/paul/.procmailrc"

procmail doesn't like its rc file group-writable; 'chmod 644 .procmailrc'
should correct the problem.

hth

Patrick

--