MINA MYSKO LJUDPROBLEM.

Hej!
För er som läser en del på den här listan kanske detta är tämligen bekant
och lite tjatigt.
Men jag har haft och har problem med mitt ljudstöd i Debian.
Detta ter sig mycket under ligt.
Moddar och mp3-or är ingta problem.
Men när jag försker spela wav-filer och au-filer kommeer följande upp:
Jag spelar upp filen gurka.wav med kommandot play:
play gurka.wav
playing gurka.wav
Sound:  DMA (output) timed out : IRQ/DRQ config error?
Dettar är rysligt irriterande och inget jag kan lösa med den lilla hjärna
jag innehar.'
Är har någon som tror sig kunna hjälpa mig typ?
Kan det vara så att det är fel i min konfiguration?
Alltså måste jag börja kompilera om kärnan?
Hur gör jag för att ändra bara ljudets inställningar?
Använder make config och det är ju inget tervligt arbeta att trycka enter
50 gånger tills man kommer till ljudet.
Om jag kör make manuconfig och väljer sound så kommer väl ändå de gamla
inställningarna jag har nu att sparas?
/Anders.