Re: donanım desteği hk.

Sun, 12 May 2019 11:42:37 +0300 tarihinde
Umit Bozkir <bozkiru@itu.edu.tr> yazmış:

Bende sizin donanımını yok ama yazdıklarınız bakarak yapabileceğim
yorumu aşağıda sunuyorum. Umarım yardımı olur.

Gönderilen çıktının bir bölümünde probleme ilişkin bilgiler var.
Sistemde iki adet ses kartı tespit edilmiş ve her ikisi nde Intel Ses
kartı sürücüsü yüklenmiş. Bu durumda iki karttan sadece
kullanılmak istenen aktik kılınıp diğeri pasifleştirilmeli. İlk adım
BIOS/EFI/UEFI üzerinden kullanılmayacak olna ses akrtını pasif hale
getirin. Eğer creative pasif kılarsanız sistem Intest ses kartı
sürücüsü üzerinden çıkış verecek.

Creative için ise Nvidia karttaki ses kartını pasif kılın. Creative
aktif kart olarak seçin. Sistemi başlattığınız da halen sorun devam
ediyorsa Synaptic veya apt-get ya da aptitude kullanarak "linux
non-free firmware" paketini kurun. Bu pakette bazı Creative firmare
dosyaları var. Belki yardımı olabilir. Eğer bu paket yüklendikten sonra
halen sorun devam ediyorsa "adigy" anahtar sözcüğü ile paket
yöneticinse arama yaparsanız bazı ALSA paketleir bulabilirsiniz. Bu
paketler sizin sözünü ettiğiniz donanımlara ait bazı yamalar içeriyor.
Umarım yardımı olur. Bunları kurduktan sonra ses kartı sürücünüz
ayarlarını değiştirmeyi deneyebilirsiniz.
--
Gökşin Akdeniz <goksin.akdeniz@gmail.com>