Re: Okulda Debian Kurulum Etkinliği Düzenlemek İstiyorum

Sun, 7 Apr 2013 12:01:12 +0300 tarihinde
Bekircan Ağaoğlu <bekircanagaoglu@gmail.com> yazmış:

> Debianda paketler uzun süre denendiği için güncel kütüphaneleri
> isteyen bazı yazılımların kurulumunda (bkz. skype) sorun
> yaşanabiliyor.  Ayrıca kullanıcı sorun yaşadığında destek olarakta
> ubuntu, mint gibi dağıtımlara göre daha zayıf. Bana sorarsanız LMDE,
> Ubuntu gibi dağıtımlar kurmanız daha mantıklı olur.
> "Firefoxu kurana kadar bilmem kaç takla attım, ben istemiyorum bunu"
> diyecek insanlar da olacaktır, bende ilk debian kurduğumda firefox
> kurulumuna bakarken "tüm programları böyle mi kurucam" diye sinir
> olmuştum. :)

Firefox konusunda bir not düşeyim. Debian'ın resmi backports deposu
var. Yakın zamanda resmi olarak ana depoya eklendi. Bu durum volatile
deposu için izlenen süreç ile aynı. Halen Firefox/Iceweasel standart
kurulu paketi kaldırıp backports üzerinden güncel sürümü kurabilirsiniz.
Dün itibari ile Debian sistemlerimde Firefox/Iceweasel 20.0 kullanmaya
başladım ;)

--
Gökşin Akdeniz <goksin.akdeniz@gmail.com>
http://www.goksinakdeniz.net