Yan: Yan: synaptics touchpad

Cevabın için teşekkür ederim. /usr/share/X11/xorg.conf.d/50-synaptics.conf dosyasini buldum ama /etc/X11/ klasörünün içinde xorg.conf.d klösörü yok.
Sadece aşağıdaki klasörler var.

app-defaults - cursors - fonts - xinit - xkb - Xreset.d - Xresources Xsession.d   Dosya olaraka bunlar var;

default-display-manager  -  rgb.txt   -  X  -  Xreset  -  Xsession  -  Xsession.options  -  XvMCConfig  -  Xwrapper.config

Merhaba,
synaptics surucusunun sysnclient komutu vardir. onunla touchpad'in butun
seceneklerini gorebilirsiniz.
root olmadan komut satirinda alttaki komutu calistirin. touchpad'in
tiklama yapmasi lazim.
synclient TapButton1=1;

tiklamanin ve baska seceneklerin kalici olmasi icin
/usr/share/X11/xorg.conf.d/50-synaptics.conf dosyasini
/etc/X11/xorg.conf.d/ altina kopyalayin. icini yukardaki sysnclient'in
verdigi secenekleri istediginiz gibi ayarlayin. bir sonraki acilista
ayni sekilde calismasi lazim.

http://pkg-xorg.alioth.debian.org/howto/configure-input.html

kolay gelsin,
altay