Re: DNS

Merhaba
               Buna bir sorun gözüyle bakmak yanlış olur. Zira temel yapılandırma içinde interface'ler DHCP (otomatik yapılandırma) ile yapılandırılacak şekilde ayarlanmıştır. Makinanıza IP verme işini yapan genelde evlerimiz de kullandığımız Adsl Modemlerdir. Bazı modem üreticileri de dns hizmetini kendisi verecek ürünler tasarlasalar da, çoğu ürün TürkTelekom Dns sunucularını kullanmak için ayarlanmıştır. Türk Telekom ülkemizin alt yapı sağlayıcısı olması nedeniyle kanunlarla belirlenen bağlanılması yasak sitelere ulaşmayı engellemek onun görevi sayılır. Onların da eli kolu bağlı sizin anlayacağınız. İşin iyi tarafı yasaklamaları sadece Dns sistemi üzerinden yapıyor olmaları. Basitçe Dns değişimi yoluna giderek bu sorunlardan kurtulmak mümkün.
               Bu durumun insanları rahatsız etmesini engellemek olasıdır. Ancak kamuoyunda bu konuda bir bilinç olması için biz Türklerin bunu yaşaması gerekli olması gibi bir durum söz konusu. Toplum olarak bu durumun yanlış olduğu ve bunu değiştirmek gerektiği  kanaatine sahip olmak için bu durumun yaşanması gerekiyor sanıyorum. Henüz yeterli bir çoğunluk oluşmamış olmalı ki yetkisi olanlar üzerinde hiç bir etkisi olmuyor protestoların. Ülkemizde sansürsüz internet ile ilgili çeşitli çalışmalar yapılıyor olsa da yine de yeterli değil! Siyasal anlamda bir çalışmanın yapılması gerekli ki durum değişsin. Bu çalışmanın yapılabilmesi için de geniş ve hatırı sayılır bir kitlenin tok ve yüksek bir sesle bu durumdan duyduğu rahatsızlığı dile getirmesi gerekli. Dikkat çekebilirsek belki seçim vaadleri arasına girer...