Re: Profptd Sorunu

* Cafer Şimşek [2009-04-06 20:24:57+0300]

[...]
> dpkg-reconfigure locales
>
> komuduyla en_US.UTF-8 yerelini seçip tamam / tamam diyerek ilerleyin
>
> en_US.UTF-8 yerelinin oluşturulduğunu göreceksiniz. sonrasında tekrar
> deneyin sorununuz büyük ihtimalle düzelecektir.

Bu tür Türkçe yerel kaynaklı sorunlar için uyguladığımız "kanonik" çözüm
"LC_ALL=C" yapmak; LANG'ı kullanmak ve/veya yerel değerini en_US.* yapmak
değil.  POSIX yereline karşı düşen "ISO C" bir anlamda "anti-yerel" oluyor
ve (sizin önerdiğiniz "en_US.UTF-8"de olduğu gibi) herhangi bir yerel
kurulumu gerektirmiyor.

Yeri gelmişken bir kaç nokta daha...  LC_ALL=C ayarını tüm bir kabukta
etkin kılmanız veya tüm alt kabuklara "export" etmeniz gerekmiyor, bunu
önermiyorum da ayrıca.  Yan etkileri sınırlı düzeyde tutmak için sadece
sorunlu programın LC_ALL=C altında "fork/exec" edilmesini sağlayın.
Aşağıdaki gibi:

        LC_ALL=C ./yerel-özürlü-bir-program
        LC_ALL=C exec gnome

LC_ALL (LANG da dahil) diğer bütün yerel değişkenler üzerinde otoritesi
olan birincil değişkendir.  Daha ayrıntılı bilgi için:

        http://opengroup.org/onlinepubs/007908799/xbd/envvar.html