Re: debian hk.

postgresql durumunu kontrol edebilirmisiniz?

root@toprakkale:~# /etc/init.d/postgresql-8.1  status
Version Cluster   Port Status Owner    Data directory
Log file
8.1     main      5432 online postgres /var/lib/postgresql/8.1/main
/var/log/postgresql/postgresql-8.1-main.log

Şayet yukarıdakine benzer bir cevap alamazsanız, başlatabilirsiniz.
root@toprakkale:~# /etc/init.d/postgresql-8.1  start
Starting PostgreSQL 8.1 database server: main.
root@toprakkale:~#

postgresql ile ilgili paketlerde yüklümü kontrol edebilirsiniz.
root@toprakkale:~# dpkg -l |grep postgres
ii  postgresql-8.1                            8.1.13-0etch1
            object-relational SQL database, version 8.1
ii  postgresql-client                         7.5.22
            front-end programs for PostgreSQL (transitio
ii  postgresql-client-7.4                     7.4.19-0etch1
            front-end programs for PostgreSQL 7.4
ii  postgresql-client-8.1                     8.1.13-0etch1
            front-end programs for PostgreSQL 8.1
ii  postgresql-client-common                  71
            manager for multiple PostgreSQL client versi
ii  postgresql-common                         71
            manager for PostgreSQL database clusters
ii  postgresql-dev                            7.5.22
            development files for libpq (transitional pa
ii  postgresql-doc-8.1                        8.1.13-0etch1
            documentation for the PostgreSQL database ma
ii  postgresql-server-dev-8.1                 8.1.13-0etch1
            development files for PostgreSQL 8.1 server-
root@toprakkale:~#

kolay gelsin

> malesef olmadı. a�a�ıdaki hatayı almaktayım.
>
> huseyin@huseyin:~$ su - postgres
> Password:
> postgres@huseyin:~$ psql
> psql: sunucuya ba�lanılamadı: Böyle bir dosya ya da dizin yok
>         Sunucu yerelde çalı�ıyor ve Unix domain
>         soketleri üzerinden ba�lantılara izin veriyor mu?
> "/var/run/postgresql/.s.PGSQL.5432"?
> postgres@huseyin:~$

aÅ&#65533;aÄ&#65533;ıdaki hatayı