Re: hda boot sorunu

23.11.2008 tarihinde Recai Oktaş <roktas@debian.org> yazmış:
> cfdisk ve fdisk'in diski açamaması büyük olasılıkla bir izin sorunu,
> komutları sudo ile denemelisiniz.  Bu şekilde fdisk'i çalıştırıp MBR'ı bir
> doğrulayın (v seçeneğini kullanacaksınız; "nn sektör kullanılamıyor" gibi
> bir iletiyle karşılaşabilirsiniz, bu normaldir).  Her şey yerinde
> görünüyorsa bölümleme tablosunu tekrar yazmayı deneyin (w seçeneği).  >Bu işlemden sonra grub ayarlarını kontrol edip (mesela önceden çalıştığına
> emin olduğunuz bir yapılandırma kullanarak) grub'ı tekrar yükleyin
> (grub-install).  Tabii bu tip oynamalardan önce önemli verilerin yedeğini
> [...]
Merhaba,
Önerilerinize göre becerebildiklerim aşağıda. Ancak bölümleme
tablosunu yazmada hala hata var gibi ve yeniden açılışta yine aynı
hata dönüyor.

root@Knoppix:~# fdisk /dev/hda

Bu disk için silindir sayısı 9733 olarak belirlendi.
Yanlış bir şey yok fakat 1024 silindirden büyük değerlerle
bazı yazılımlar sorun çıkabilir:
1) önyükleme sırasında çalışan yazılımlar (örn. LILO'nun eski sürümleri)
2) diğer işletim sistemlerinin önyükleme ve disk bölümleme yazılımları
   (örn. DOS FDISK, OS/2 FDISK)

Komut (yardım için m): p

Disk /dev/hda: 80.0 GB, 80060424192 bayt
255 kafa, 63 sektör/iz, 9733 silindir
Birimler = silindir / 16065 * 512 = 8225280 bayt

    Aygıt Açılış    Başlangıç     Bitiş  BlokSayısı Kml Sistem
/dev/hda1               1        9546    76678213+  83  Linux
/dev/hda2            9547        9733     1502077+   f  W95 Ext'd (LBA)
/dev/hda5            9547        9733     1502046   82  Linux takas / Solaris

Komut (yardım için m): v
7495 sektör kullanılmamış

Komut (yardım için m): w
Disk bölümleme tablosu zaten değişmişti!

Disk bölümleme tablosunu yeniden okumak için ioctl() çağrılıyor.

UYARI: Disk bölümleme tablosu yeniden okunamadı. Hata: 16:Aygıt ya da
özkaynak meşgul.
Çekirdek hala eski tabloyu kullanıyor.
Yeni tablo makinayı yeniden başlattığınızda geçerli olacak.
Diskler eşzamanlanıyor.

--
Zeki Çatav
http://zekicatav.tyih.gov.tr