network ve ram sorunu

Kolay gelsin;

iki farkli problem yasiyorum. iki sorunu da yaziyorum, cozumu nedir yardimci olursaniz sevinirim.

1) network problemi:  makinaya debian kurdum, networkte problem yok, verdigim ipler ile makinaya erisebildim. sonra reboot ettim, network baglantisinda sorun olustu, ayarlarini kurcaladim, bir sekilde duzeldi, tekrar restart, tekrar network yok.
sorun nedir?

2) RAM: iki tane 1GB ram takiyorum. ayri ayri slotlarda ikisi de calisir durumda. ancak ikisini taktigimda /proc/meminfo 1GB gosteriyor.

simdiden tesekkurler...