Re: guarddog hk.

Sun, 07 Sep 2008 15:03:41 +0300, huseyin ersoy <huseyin@ersoy.gen.tr> :

> merhaba arkadaşlar, guarddog gerçekten iyimiş. kullanımı kolay gayet.
> iptables bence karışık ve biraz bilgisayar bilgisi istiyor. boş
> vakitlerimden çalıp bu kadar zaman bulabiliyorum. iptables kolay diyen
> arkadaşlar daha açıklayı bilgiler verebilirler.
Guarddog yazilimi da zaten iptables kullaniyor. Iptables kullanmanizi
kolaylastirici bir arayuz.

"Kolay" diyen arkadaslar da, size komut satirindan kullanmak yerine bir
grafik arayuz kullanmanizi onermislerdi, siz de aynen onu yapmissiniz
zaten :)

Linux'ta bulacaginiz guvenlik duvari yazilimlarinin hemen hepsi arka
planda iptables/netfilter kullanir. Cunku Linux cekirdeginin icinde de
parcasi bulunan bir guvenlik duvari altyapisi sagliyor.

                   Doruk