Re: anında mesajlaşma ve dosya transferi

Zeki ÇATAV wrote On 27-02-2008 16:18:
Merhaba,
Ejabberd'yi sisteme kurdum ama bir türlü yönetim panelini ağdan açamadım. Sonunda Process.one adlı bir sisteden linux kurucusunu indirip kurarak bu sorunu çözdüm. Sanırın doğal debian paketlerinde bir bug var. Kullandığım sunucu LAN içinde ve localdeki DNS sunucuda isim tanımı var (kvc.tyih.gov.tr <http://kvc.tyih.gov.tr>). Kurulumda sunucu olarak bu adı verdim. Ancak aynı ağdaki başka bir makinadan veya lokalden bu adrese ulaşıp kullanıcı açmak istediğimde buna izin vermiyor. Lokal makinaya ağdan erişim (admin) ile hesap açma çalışıyor. Yerel ağdan admin olarak erişim mümkün olmuyor. node olaral ejabberd@local host ve sanal sunucu olarak kvc.tyih.gov.tr <http://kvc.tyih.gov.tr> görünüyor. Kullanıcı olarak admin ve ağdan eklenen 2 kullanıcı var. Yeni kullanıcı oluşturmak için istemci (lokal veya ağdan) ile istek gittiğinde makinaya bağlanılamıyor şeklinde hata geliyor. Firewall devre dışı. Aynı makinada Open Journal System ile kurulan dergiye yerel ağdan kvc.tyih.gov.tr <http://kvc.tyih.gov.tr> adı ile ulaşımda sorum yok.
Sanırım bir şeyleri yanlış veya eksik yapıyorum.
Herhangi bir öneri veya yorumu olan var mı?
Teşekkürler.

Merhaba,

Ağdan http://jabber.firma.com.tr:5280/admin/ (ya da size uyan hali http:/kvc.tyih.gov.tr/5280/admin ) bağlantısı ile sunucunun web yönetim arabirimine ulaşabilmeniz lazım. En azından benim sistemim böyle çalışıyor.

Kolay gelsin.