Re: Kullanıcı doğrulama ve PAM hakkında

Merhaba,
PAM; acilimindan da "Pluggable Authentication Module" anlayabileceginiz
gibi cesitli eklentilerle, farkli servislerden authentication yapmanizi
saglayan bir moduldur. Ornegin PAM sql destegi ile kullanicilarinizi SQL
veritabanindan dogrulayabilirsiniz.

PAM destekli sistemler uzerindeki kullanicilarinizi sql, radius ya da ldap
gibi pek cok daemondan auth edebilirsiniz.

Acaba bunu ne amacla kullanacaksiniz? Kullanim amaciniza gore fikir
verilebilir.

Ornegin bir mail server userlarini auth edecekseniz pam-sql destegi ile
sql uzerinden auth ettirmenizi onerebilirim.

Saygilarimla,

Ozgur Karatas

http://www.ozgurkaratas.com/

Kaan Mert yazmış: