pgadmin3 renk problemi çözümü

merhaba arkadaşlar,
pgadmin uygulamasında gördüğüm 2 bug'ın giderilmesi için basit bir iki değişikliği sizinle paylaşmak istedim.

ilk problem şu:
pgadmin uygulamasını kullanan ve linux desktop teması olarak siyah ağırlıklı temalar kullanan arkadaşlar varsa pgadmin data view ekranındaki bug'ı bilirler (bence bug'tır). tüm pgadmin uygulaması genelinde arka plan rengi sistemden alınır ancak data view ekranındaki gridde manual olarak renk arkaplan rengi verilmiş durumdadır (haliyle arkaplan beyaz üzerindeki yazılarda beyaz oluyor :) ). uzun zamandır gıcık olduğum bir durumdu.

ikincisi de : ağaç menüden tabloya tıklayıp üst menüden data görüntüleme butonuna tıkladığınızda tüm verileri ekrana basmaya çalışması. defaultta no limit olarak geliyor malesef. eğer veriyi limitli almak isterseniz soldaki ağaç menüden tabloya sağ tıklayıp limitli gösterim yapabiliyorsunuz.

bu gün işi gücü bırakıp kodları düzeltip derledim ve rahatladım :)
şimdi çözüme geçelim.

bu işlem için pgadmin kaynak kodlarını sitesinden indirmemiz gerekiyor.
sonrasında, pgadmin3.x.x/pgadmin/frm klasöründe frmEditGrip.cpp dosyasını bulun.

wxColour colBg yazan satırı bulun ve o satırı komple silip yerine
wxColour colBg = wxSystemSettings::GetColour(wxSYS_COLOUR_BTNFACE);
bunu yazın.

limit olayına gelince
yine aynı dosya içerisinde
cbLimit->SetValue(_("No limit")); yazan satırı bulun.
cbLimit->SetValue(_("100 rows")); gibi bir değişiklik yapabilirsiniz. (100 yerine 500 de yazılabilir.)
ayrıca buraya fazladan seçenek eklemek isteyen olursa
cbLimit->Append(_("500 rows")); satırınının altına veya üzerine
cbLimit->Append(_("200 rows")); gibi (dilediğiniz rakamı verebilirsiniz) bir ekleme de yapılabilir.

sonra derleme işlemini yeniden yapmanız yeterlidir. kolay gelsin. (pgadmin son sürümü libpq.so.5 kitaplığını istemektedir. eğer postgreyi kaynak kodundan derlemiş iseniz ve son sürümü ise /usr/local/pgsql/lib/ klasöründen libpq.so.5 dosyasını /usr/lib) altına kopyalamanız gerekmektedir.

kolay gelsin.
Atıf CEYLAN