From: Recai Oktaş [mailto:roktas@gmail.com] On Behalf Of Recai Oktaş
Sent: Thursday, January 24, 2008 4:55 PM
To: debian-user-turkish@lists.debian.org
Subject: Re: ustalardan yardım (shell programı)

Merhaba,

* M.Barış ÜNAL [2008-01-24 16:19:36+0200]
> iconv ile 600 kadar dosyanın çevrilmesi işini yapmam gerekiyor. Bu dosyalar
> iç içe klasörler altında dizilmiş durumda. Bu işlerin için shell de ufak
> programlar ile otomatik olarak yapıldığını biliyorum. Ama be o programları
> henüz yazamıyorum.
>
> iconv -f iso8859-9 -t utf-8 -o x.htm x.html komutunu bulunduğu klasörden
> içeriye doğru çalıştıracak bi script bulaiblirmiyim?

find(1) ve recode'u kullanmanızı öneririm.

Önce find ile deneme yaparak doğru dosya listesini ürettiğinize emin olun.
Örnek:

        cd falan
        find -type f -name '*.html'

Diğer seçenekler ve hazır find reçeteleri için:

        info find

Bunu bir kere kesinleştirdikten sonra öldürücü darbe:

        apt-get install recode
        cp -a falan falan.bak # DİKKAT! neme lazım yedek
        find ... | xargs recode iso8899-9..utf-8

Recode, iconv'tan farklı olarak doğrudan dosyayı _değiştirir_.  Buna dikkat
edin ve yedekli çalışmayı unutmayın!