Re: libsvm'yi Python 2.5 icin Debian Etch ortaminda nasil backport edebilirim?

> Testing depolarini sources.list'e ekledikten sonra normalde apt-get install
> paket_ismi dedigimde bunlarin kullanilmamasini ve sadece
>
> apt-get -t testing install libsvm2
>
> yazdigimda testing'den libsvm gelmesini (dogru yazdigimi umuyorum yukarida)
> nasil saglarim?

İki depoyu karma kullanacağınız için apt.conf dosyasına stable sürümü
varsayılan olarak eklemeniz ve paket depolarına da öncelik atamanız gerekli.
Örneğin stable 850 iken testing 750 veya 800 olarak tanımlanabilir.

Yukarıda verdiğiniz örnekte olduğu gibi işlemi yapabilirsiniz. apt-get
bağımlılıkları dikkate alarak işlem yapacaktır. Ancak %100 işe yarar diyemem.
Daha önce denemelerimde stable deposunu esas alarak testing depolarından
paketler kurmayı denediğimde bazı paketleri apt-get ile kurmak sorun olmuştu.
aptitude ise paketleri kurmak için çeşitli seçenekleri deneyerek içlerinden
en uygun çözümü sunuyor. Beğenemzseniz başka bir çözüm önerisi
isteyebilirsiniz. N yeni öneri sunar, Y ise seçili öneriyi işleme koyar.

aptitude -t testing install <paket_adı>

Ancak Recai Bey'in önerisi size daha uygun olabilir. Paketleri etch için port
edeceği için bu durumda depolar ile uğraşmak daha az zahmetli olur.

Gökşin Akdeniz

http://www.enixma.org