Re: ubuntudayken pardus home dizinlerine normal kullanıcı ile giremiyorum

Mehmet Türkoğlu yazmış:
> Merhaba
> Pardusta halihazırda 3 tane kullanıcı var. Aynı sistemde ubuntu da kurulu.
> Ubuntudayken normal kulanıcı iken bu kullanıcıların dizinlerine
> erişemiyorum. İlla ki sudo kullanmak gerekiyor. Ben de ubuntuda iken bu
> kullanıcıların kullanıcı dizinlerinin mount edildiği dizinlerin haklarını
> ubuntu kullanıcı adım olan turkoglum ve grubu da users olacak şekilde
> değiştirdim (sudo chown -R turkoglum.users /media/sda6/kullanici_adi ).
> Pardusu açtığımda kullanıcılardan turkoglum ve mehmet ile login
> [...]

Sanırım ubuntudaki kullanıcı hesabınız ve pardustaki kullanıcı hesabınız
aynı uid'ye sahip değil. her iki sistemdeki uid'nizi aynı yaparak sorunu
çözebilirsiniz. id -u komutuyla her iki sistemdeki uid nizi bulun ve
/etc/passwd de uid'nizi değiştirin. (kendi kullanıcı hesabınızın
bulunduğu satırdaki 3. sütun) hatta en iyisi guid'inizi de değiştirin.