Re: server yönetimi hakkında kaynak

Ayşe Dursun yazmış:
ISPconfig ile herşey otomatik oluyor. ben bunların manuel configure etmeyi öğrenmek istiyorum.bu server ların yönetimi konusunda daha detayıl bilgi edinmek istiyorum. önerebileceğiniz bir kaynak, site var mı ?

Sunucu kavramı tek bir açıklaması olan bir kavram değildir. Sunucudan ne beklediğinize bağlı olarak değişir. Eposta sunucunuzda ne gibi özellikler olsun web sunucunuz ne iş yapacak mysql veri tabanlarınız nasıl olacak gibi bir sürü sorunun analizi ve cevaplanması gerekir. bu ihtiyaçlarınızın mesela ispconfig ya da smeserver, adminsparadise gibi ürünlerle çakıştığı durumlarda bu ürünler işinizi kolaylaştırabilir. Bunun dışında ne yapacağınız ise yardımın ötesinde bir analiz olmaya başlar. bu nedenle hem sistemle ilgili daha fazla bilgi edinmemizi, edinmenizi hem de daha ciddi zaman harcamamızı, harcamanızı gerektirir.

Bir de mümkünse ürün odaklı değil de ihtiyaç odaklı başlarsanız işe daha hızlı yol alma ihtimaliniz yükselecektir.

Saygılarımla,