Re: server kurulumu

Ayşe Dursun yazmış:
merhaba
http://www.howtoforge.net/perfect_setup_debian_etch
bu adresteki tutorial den serveri kurdum. üzerine ispconfig kurdum. server şu an problemsiz çalışıyor. ispconfig'in stabil çalışması ve güvenirliliği konusu hakkında bilgim yok. Bu şekilde internete açmam güvenli olurmu olmaz mı ? bu siteden tüm bunları tutorial a dayalı yaptım.

    * Web Server: Apache 2.2
    * Database Server: MySQL 5.0
    * Mail Server: Postfix
    * DNS Server: BIND9

bu server ların yönetimi konusunda daha detayıl bilgi edinmek istiyorum. önerebileceğiniz bir kaynak, site var mı ?

yardımlarınızı bekliyorum. şimdiden teşekkürler.
Ispconfig sağlam olduğu uzun süredir bilinen bir uygulamadır. Ama eğer içinizin rahat etmesini isterseniz; her bağlantı için bant genişliğini sınırlayan ve saldırılara karşı sizi koruyabilecek bir ek firewall ya da sisteme eklenecek bir betik işinize yaratacaktır. Ama ispconfig aslen sistemdeki yerel paketleri kullandığından sistem işleyişi bakımından sorunsuzdur. Ispconfig betiğinin kendisi ile ilgili ise senelerdir (3 sene) kulanmama rağmen 24 saat içinde çözümlenmemiş ve yaması yayınlanmamış hiçbir sorun ile karşılaşmadığımı söylemeliyim. Sisteminiz muhtemelen piyasadaki bir çok sunucu üründen daha sağlamdır şu an.