root sorunu ve ekran

Selamlar,
Yeni kurduğum Debian'ım da daha önce karşılaşmadığım ve dokumanlardan
çözemediğim iki tane sorunum var.

Birincisi root hesabı ile ilgili sanırım. Şöyle:

Normal bir kullanıcı hesabı ile "su" komutu verdiğimde "Unknown id: KEIKO+"
hatası alıyorum. Ayrıca root kullanıcısına ait tüm dosyalar örnek olarak

drwxr-xr-x KEIKO+ root 4096 2007-08-08 17:05 yedek.tar.gz

şeklinde gözüküyor. "su root" dersem çalışıyor. Bir ekran görüntüsünü
aşağıdaki adrese koydum.

http://www.turker.name.tr/screenshots/keikoShot1.png

İkinci sorun ise ekranın renklerinin düzgünlüğü ve yazı karakterlerinin
garipliği. Ya ben bu laptop a daha alışamadığımı için yada bir sorun
yüzünden ekrandaki yazılar, simgeler, web sayfalarındaki resim ve yazılar
sanki çözünürlüğü çok çok düşük gibi çıkıyor. Ayrıca çok soluk gibi. Bunun
nedeni ne olabilir ? Yada zaten bu şekilde mi gözükmesi gerekir ?

Mehmet Türker
http://www.turker.name.tr