Re: debian ve ubuntu ortak /var dizini

Merhaba,

* Ali Deniz EREN [2007-10-24 12:05:14+0300]
> Aynı hdd üzerine kurulu Debian ve Ubuntu sistemlerinin /var dizinlerini
> ortak kullanabilir miyim? /var dizini için bir partition ayıracağım ve iki
> sisteminde /var dizinini bu partition a bağlamayı düşünüyorum. Mümkün müdür?

Mümkün fakat iki _farklı_ dağıtım için tavsiye edilir bir şey değil.  Başka
bir çok gerekçe bir yana, en basitinden paket veritabanlarını ne
yapacaksınız:

        /var/lib/{dpkg,apt}

Bu bir yana, Ubuntu ve Debian paketlerinin karıştırılarak kullanılması bile
doğru bir pratik değil.

Ayrıca, /var dizininin "paylaşılabilirliği" hakkında FHS belgelerinden bir
alıntı yapayım[1] (burada, sizin konunuzdan biraz farklı olarak, farklı
konak makineler arasında bir paylaşma durumu anlatılıyor, ama yine de
yararlı bilgiler içeriyor):

          shareable	        unshareable
static	  /usr	                /etc
          /opt			/boot
variable  /var/mail	        /var/run
          /var/spool/news	/var/lock

Tavsiye edilen pratikler için FHS'nın /var'la ilgili maddelerini okumanızı
öneririm.

[1] http://www.pathname.com/fhs/pub/fhs-2.3.html#THEFILESYSTEM