Re: Etch de apt-setup ve etherconf

Merhaba,

* Harun ŞEKER [2007-10-17 18:19:36+0300]
> Debian Etch sürümünde paket depolarını yapılandırmamızı sağlayan
> apt-setup ve ağ yapılandırmasını yapmamı sağlayan etherconf  yok mu?
> Ben mi bulamıyorum?

Her iki paket de (apt-setup için base-config) arşivlerden silindi.  Aşağıda
açıklanan gerekçelerle:

- base-config:  Bu paket debian-installer'ın (d-i) Etch öncesi sürümlerinde
  ve Sarge öncesindeki (mesela Woody'de) boot-floppies kurulum sisteminde
  kullanılıyordu.  Sarge'da hatırlarsanız kurulum iki aşamalıydı.  Önce ana
  sistem kuruluyor ve makine yeniden başlatıldıktan sonra bu ana sistem
  base-config paketiyle yapılandırılıyordu (apt-setup da bu yapılandırmanın
  sadece bir bölümünde sorumlu bir betikti).  Bu şemayı Etch'de (ve yeni
  sürümlerde) basitleştirdiler.  Artık d-i tek geçişte kurulum yapıyor.
  Eski base-config paketindeki işlevsellik de bu tek geçişli kurulumun son
  kademelerine alındı.  Böylesi her açıdan iyi oldu, zira base-config
  ortadaki kurulum probleminin _kötü_ bir çözümüydü.  base-config ne zaman
  silindi?  Cevap http://ftp-master.debian.org/removals.txt dosyasında:

        [Date: Sat, 21 May 2005 15:41:32 -0400] [ftpmaster: Jeroen van Wolffelaar]
        Removed the following packages from testing-proposed-updates:

        base-config |    2.53.10 | source, all
        ------------------- Reason -------------------
        [rene] NVIT

  Bu kayıtlarda silinme gerekçesi ayrıntılı belirtilmemiş, bu yüzden
  yukarıda ayrıntılı olarak açıkladım.   Bilâhare 2006 Mart'ta geçiş
  (transitional) paketi de silinerek tamamen yok edilmiş.

- etherconf:  Müteveffa Progeny firmasının geliştirdiği bir pakettir bu.
  Firma dağılınca doğal olarak bakımı da ihmal edildi ve silinmek zorunda
  kalındı.  Yukarıdaki dosyadan alıntı:

        [Date: Sun, 24 Sep 2006 02:32:40 -0700] [ftpmaster: Jeroen van Wolffelaar]
        Removed the following packages from unstable:

        etherconf |       1.20 | source, all
        Closed bugs: 379032

        RoQA; orphaned, buggy