Re: Bir iki yapılandırma sorusu

Sevgili Cem Unal,

Sanirim arkadas gibi bende anliyamadim. Birinci sorunuz icin java5 veya java6 paketleri mevcut. Bunlari programlama icin kurmak istiyorsaniz jdk (java development kit) paketini kurmaniz lazim. Egere sadece virtual machine istiyorsaniz (jre) runtime environment ve pluginini kurmaniz yeterli. Umarim sorunuzun Cevabi budur

Ikincisi icinse sanirsam kurulu olarak gelen totem plugini yerine mplayer istiyorsunuz. Bunun en basit yolu totem-mozilla
 paketini silip mozilla-mplayer paketini yuklemek. Oyle yapmak istemiyorsaniz ya
Edit->preferences->Content-> File types manage e basip mime types ayarlarinizi yapabilirsiniz.

On 5/22/07, Cem ÜNAL <admincemunal@gmail.com> wrote:
Sal, 2007-05-22 tarihinde 21:00 +0300 saatinde, Goksin Akdeniz yazdı:
> ... olarak kuruluyor. JVM yani JAVA,, non-free deposunda
> bulunuyor. Bu paketin kurulması ile gereken ayarlar otomatik olarak
> yapılıyor.
> >
> ... depoda bulunuyor. Kurduğunuzda zaten tarayıcınız
> içinden multimedya dosyalarını mplayer görüntüleyecek.

        Yardımız için sağolun ama ben Java ve eklentisini kurmak istiyorum
anlamında yazmıştım. Bu anlamda 1. soru için verdiğiniz cevap işime
yaramadı.

        2. soruda ise mozilla-mplayer in öntanımlı oynatıcı olmasını istediğimi
yazdım; depodaki durumunu sormadım; yine bu anlamda bakıldığında bu
cevap da işime yaramadı.

        İyi niyetli yaklaşımınız için tekrar teşekkür ederim.

        Cem ÜNAL
        OMÜ Matematik Bölümü Öğrencisi