Etch, kullanıcı ve kullanıcı yetkileri Terminal problemi.

Merhaba,

Bir elektrik kesintisi sonrası aşağıdaki problemle karşı karşıyayım.

Etch,
sempron 32 bit 2500+, 1gb ram, scsi disk, radeon 9600 pro.
fs: ext3

Ati için opengl sürücülerini yüklemiştim ve yeniden başlattım.
X hata verdi ve takip ettiğim reçetenin önerdiği üzere libstdc++5 yükledim.
Yeniden başlattım problemsiz çalıştı.

Elektrikler kesildi...
Önyüklemede sistem açılmıyor  ve initramfs kullanıcısı ile kabuk açıyordu.
3. kere restart ettiğimde düzeldi.

İşime devam ettim
Sonra, ati'nin beta olarak kullanıma açtığı ve yüklediğime emin olduğum control panelinin, menülerde veya sistemin herhangi bir yerinde olmadığını gördüm (ubuntu 606lts de çalışıyordu aynı şekilde yüklemede). Masaüstünde duran Ati'nin yükleme betiğiyle üretilen .deb paketini terminalden yeniden yükledim. problemsiz yüklendi gözüktü.
Fakat yine yüklenmemişti.

Acaba dedim kullanıcı ile ilgili bir problem mi var.
Saçma da olsa;
masaüstündeki ilgili .deb dosyasının kulanıcı ve kullanıcı dizinlerini root yerine kullanıcı ya ve 777 ye çevirmeyi denemek istedim. chown ve chmod ile gerekli komutları yazdım fakat .../Desktop dizini altındaki dosya aynen değişiklik yapılmamış gibi duruyordu. Danıştığım arkadaşlarım 'Chattr -S program adı' yapmamı önerdiler. .. Değişiklik yok

Problemim birken iki oldu

Sistem, önyüklemede hata verdikten sonra "read only" modunda mı mount etti diye düşünerek tekrar yeniden başlattım. Açıldığında, yapmaya çalıştığım değişiklikler uygulanmış olarak çıktı karşıma . (kullanıcı sahipliği, grup ve 777 vs değişliklikleri uygulanmıştı) Fakat ilginç olan şu ki, debian/etch gnome masüstündeki yukarıda bahsettiğim *.deb dosyasına, masasütünden ikonuna sağ tıklayıp her türlü yetki değişikliği yapabilmeme rağmen
terminalden root kullanıcısı ile yapamıyorum. Herhangi bir hata da vermiyor.

Şimdiden teşekkürler

Simor