Re: linux nasil tasinir?

mesela grub4dos kullansam?

once tar.gz yaptik diyelim. sonra yeni ext3'u bir sekilde olusturdum. sonra grub4dos denen program ile grub'a oradaki ext3'u nasil gosterecegim? bu belki uzun yol ama bu olursa daha iyi olur. ya da diyelim ki ext3'u bir sekilde oraya actim ama grub calismadi? o zaman ne yapmam lazim. grub calismazsa mesela lilo -v idi galiba grub icin ne yapabilirim?

From: Tuğba Yılmazer <kul_kedisi_siktirella@hotmail.com>
To: onur@siyahport.com, debian-user-turkish@lists.debian.org
Subject: Re: linux nasil tasinir?
Date: Tue, 10 Apr 2007 12:32:43 +0000

peki oyle ama ben tum partition'larin yedegini almak istemiyorum. sadece linux'un kurulu oldugu ext3'u yedekleyecegim. cunku masaustu bilgisayarda kurulu windows var. eger notebook'un tum diskini masaustune yuklersem, o zaman isler karisir.

sadece ext3'u yedeklesem grub calisir mi?

bunun haricinde o tip programlari kullanmasam da, "tar" komutu ile / dizinini komple sIkIstIrIp digerine yuklesem nasil olur? yani tar ile tar.gz yapacagim sonra da onu diger bilgisayarda olusturacagim bos ext3'e acacagim. boyle bir sey yapmak icin ne tip komutlar yazmam gerekir?

tar xxx ?????? (sIkIstIrmak icin)
tar xxx (acmak icin)
grub ????? grub'u hd'ye yuklyebilmek icin?